| کد خبر: 90597 |

احمد دنیامالی در حاشیه دیدار مردمی شهردار منطقه ۹ مطرح کرد:

سهم ۴۰ درصدی پروژه های عمرانی و حمل و نقل در بودجه ۹۵

تین نیوز | رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یازدهمین جلسه دیدار مردمی شهردار منطقه 9 گفت: پروژه های عمرانی و حمل و نقل پایتخت سهمی حدود 40 درصد از بودجه 95 را دارند و توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو در اولویت برنامه های پیشرو است و امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) مشکل بودجه ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، احمد دنیامالی پس از پاسخگویی به مشکلات شهروندان در یازدهمین دیدار مردمی شهردار منطقه با بیان اینکه در بودجه ریزی همه تلاش مان این بود که در برنامه دوم منابع خوبی سهم حوزه حمل و نقل شود اظهار داشت: موضوع توسعه حمل و نقل عمومی مدنظر اکثریت اعضای شورا بوده و بر همین اساس حدود 40 درصد از کل منابع به توسعه زیربنایی حمل و نقل و مسایل عمرانی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جدی ترین اولویت شورای شهر ، توسعه حمل و نقل عمومی و در راس آن مترو است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه امتداد یادگار امام (ره) گفت: بزرگراه یادگار امام (ره) در بخش جنوبی یکی از بهترین پروژه هایی است در سطح منفی یک کار شد و گسست فرهنگی بالا دست را حفظ کرد و در واقع هیچ گسستی ایجاد نشده و شبکه های کند رو ودسترسی های خیلی خوبی برای این شبکه بزرگراهی طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه امتداد این بزرگراه مشکل بودجه عمرانی ندارد نیز گفت: مشکلی که از گذشته این شبکه با آن روبرو بوده ، بحث تملک اراضی مردم است که با توجه به بافت فشرده و ریزدانه و ویژگی های خاص این بخش کار بسیار مشکلی است.

دنیامالی با اشاره به پیامهای زیاد از سوی شهروندان در خصوص تعیین تکلیف پروژه یادگار امام (ره) ابراز امیدواری کرد: توسعه بزرگراه یادگار امام (ره) با سرعت قابل قبولی انجام شود و خوشبختانه با تعامل خوبی که شهرداری منطقه 9 با نهادها و سازمان ها برقرار کرده ، مشکل پادگان جی و رفع این معارض بزرگ به نوعی حل شده و طبیعتا آثار بسیار خوبی در زندگی مردم این بخش خواهد داشت.

منطقه 9 مهمترین مرکز مبادله سفر و جریان ترافیکی غرب تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ویژگیهای منطقه 9 و مباحث عمرانی و ترافیکی این بخش از پایتخت گفت: منطقه 9 مهمترین مرکز مبادله سفر و جریان ترافیکی است و به واسطه میدان آزادی و ویژگیهای اطراف آن از اهمیت خاصی برخوردار است و کارکرد محوری در غرب تهران دارد.

وی افزود: این ویژگی ها هم یک فرصت است و هم به شکلی محدودیت و امیدوارم بخش های محدودیت آن کمتر شده و بخش های فرصت آن شرایط زندگی بهتری برای مردم فراهم کند.

 مدیریت واحدی بر برج آزادی و فضای پیرامون حاکم باشد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مباحث پیرامون برج آزادی و میدان بزرگ آزادی گفت: میدان آزادی با چندین مشکل مواجه است و به نوعی فصل مشترک بین چند منطقه است و محدودیت فرودگاه مهرآباد و ترمینال غرب پیچیدگی مدیریت در این نقطه را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: میدان آزادی مرکز مبادله سفر خیلی مهمی است و به شکلی این میدان سمبل معماری و المان شهری است و طبیعتا رسیدگی به آن وابسته به شرایطی است که مردم بتوانند بر همین اساس از موزه اش بازدید کرده و به راحتی به طبقات بالاتر این بنا دست یابند.

 دنیامالی افزود: برای برج آزادی و فضای پیرامون کارهای خوبی انجام شده ولی همچنان برج آزادی تحت تاثیر مزاحمت های ترافیکی اطراف است و علی رغم کارهایی که هم از سوی شهرداری و هم از سوی پلیس راهور انجام شده ، این محدودیت ها بطور کامل رفع نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد برای برج آزادی لازم و ضروری است نیز اذعان داشت: به اعتقاد خیلی از کارشناسان مدیریت برج آزادی و فضای پیرامونی آن باید واحد باشد و به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده که مدیریت برج در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری اجازه داشته باشد که برای بنا هزینه کرده و نگهداری کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بهره برداری از برج و فضای اطراف آن قابل توجه است و علی رغم ساماندهی ترافیکی انجام شده ، همچنان میدان آزادی با مسایل و مشکلاتی مواجه اشت.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را به وجود آوریم که مردم بتوانند با امنیت مناسب از فضای پیرامون برج آزادی به عنوان یک فضای تفرجگاهی بهره مند شوند و همه این موارد منوط بر این است که مردم در اطرافشان حجم زیادی از ماشین ها را نبینند.

 دنیامالی اضافه کرد: رسیدن به این هدف ، مستلزم این است که ترافیک را به فضای زیرسطحی ببریم و برای میدان ، فنداسیون برج آزادی و مسایل تاسیساتی موضوعات تعیین کننده است.

وی خاطرنشان کرد: میدان آزادی عهده دار طرح تقسیم جریانات ترافیکی مختلفی است و این حرکت ها باید در فضای زیرسطحی سازماندهی و در حالت کلی باید ترافیک به فضای زیرسطحی هدایت شود و با توجه به فضای سبز در حاشیه رینگ و فضای پارکی مناسب ، مجموعه تفرجی مناسبی برای شهروندان ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه به وضعیت برج آزادی بیش از گذشته رسیدگی شده و توجه ویژه ای به این بنای تاریخی و ملی شده است و در هر صورت با مدیریت واحد در جهت انتفاع بیشتر مردم از این مجموعه ، گام بر می داریم.

شهردار منطقه 9 :
 رمپ و لوپ تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان حضرت امام خمینی ( ره ) آماده بهره برداری است

همچنین مهندس محسنی شهردار منطقه 9 در جلسه با دکتر دنیامالی با اشاره به تسریع فعالیتهای عمرانی در پادگان جی و امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: عملیات عمرانی در مجموعه پادگان جی سرعت خوبی دارد و در حال حاضر رمپ و لوپ تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) با خیابان حضرت امام خمینی (ره) احداث شده و آماده بهره برداری است.

وی احداث رمپ و لوپ تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان حضرت امام خمینی ( ره )  را از جمله امور باقی مانده ارتباط شبکه معابر در آن نقطه برشمرد و اظهار داشت: با تکمیل عملیات اجرایی مربوطه ، امکان رویکرد ترافیکی از زیرگذر بزرگراه یادگار امام به خیابان حضرت امام خمینی ، به آسانی برقرار شده و بدلیل کاهش طول مسافت طی شده ، منجر به کاهش زمان سفر شهروندان می شود.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: با پیش بینی عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی زماندار این تقاطع ، نسبت به احداث لوپ اتصالی از تراز همسطح به زیرگذر ، اقدام شده که با امکان رویکرد ترافیکی مورد نظر نیز ، زمان تأخیر خودروهای عبوری در مسیر شمال به جنوب ، کاهش می یابد .

محسنی خاطرنشان کرد: قطعه بزرگراه یادگار امام ( ره ) در حدفاصل خیابان آزادی تا پادگان جی ، در تراز همسطح و زیرگذر که در سال 1391 به بهره برداری رسید و هم اکنون با ادامه مسیر به سمت غرب ( بزرگراه فتح ) در حال اجرا است.

به گفته وی ، این پروژه دارای رمپ دسترسی مسیر شمال به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) به خیابان امام خمینی (ره) به طول 275 متر و مسیر دسترسی خیابان امام خمینی (ره) به تراز منفی یک این بزرگراه به طول 247متر است.

برپایه این گزارش، در یازدهمین جلسه دیدار مردمی شهردار منطقه با حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات 60 شهروند در حوزه های مختلف رسیدگی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.