| کد خبر: 90575 |

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران:

پل‌های فلزی تهران بتنی می‌شوند

تین نیوز | معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با عنوان این مطلب که مطالعات طرح ارتقا کیفیت پل های فلزی به پل های مرکب بتنی در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار دارد، گفت: این طرح به شکل آزمایشی درپل کریمخان اجرا می‌شود.

علیرضا جاوید با اشاره به وضعیت پل‌های فلزی شهر تهران گفت: پل‌های فلزی کارکرد موقت داشته و برای بهره برداری موقت تاسیس شدند اما بنا به فراخور زمان در طولانی مدت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این مسئله آسیب‌هایی را تولید کرده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران به دلیل استفاده آسفالت اپوکسی در پل‌های فلزی هزینه نگه داشت این پل‌های از حد معمول بالاتراست وباید برای بهینه سازی آنان اقدام کرد.

جاوید با اشاره به طرح معاونت فنی وعمرانی برای سامان دهی پل های فلزی گفت : سازمان مهندسی مشاور در راستای ارتقاء کیفیت پل‌های شهر با تدوین طرحی پل‌های فلزی را به پل‌های مرکب بتنی و فلزی تغییر خواهد داد.

وی افزود :درحال حاضر مطالعات اولیه تغییر پل کریمخان از پل فلزی به پل های مرکب بتنی فلزی دستور کار قرار دارد که مقرر شده این طرح به شکل پایلوت در سال جاری درباره پل کریمخان اجرا شود که فعلا بررسی ومطالعات اولیه آن درحال انجام است.

جاوید ادامه این طرح ارتقای کیفیت را منوط به بازخوردهای مثبت دانسته گفت: اگردر طرح پایلوت تغییر وارتقا پل‌های فلزی تهران نتایج مثبتی دریافت کردیم ،سایرپل‌های فلزی شهر تهران هم قابلیت بهینه سازی با این روش را داشته و مسلما برای بهینه سازی و تغییر کیفیت آن اقدام می‌شود.

علیرضا جاوید در ادامه با اشاره به ساماندهی پل‌های تهران توسط شرکت یادمان سازه به خبرنگار سما گفت: شرکت یادمان سازه پیش از این طرح احداث پروژه برج میلاد و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را بر عهده داشته است وتوانایی خود را در این زمینه به اثبات رسانده است.

جاوید افزود :هم اکنون شرکت یادمان سازه توسط نرم افزار و با برداشت صحیح اطلاعات از خرابی پل ها و تقاطع های غیر همسطح ،طرح‌هایی نگه داشت بهینه و مقاوم سازی پل‌ها را اجرای می‌کند.

وی با اشاره به تدوین این طرح‌ها توسط شرکت مهندسین مشاور گفت: در حال حاضر پل‌های بزرگراه شهید مدرس در تقاطع‌های مختلف در حال بهسازی است. همچنین پل‌های خیابان میرداماد و خیابان ملاصدرا نیز در پروسه بهسازی قرار دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.