| کد خبر: 90531 |

عراقچی: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، اقتدار نظام است

تین نیوز | معاون وزیر امور خارجه گفت: موفقیت و دستاوردهای ایران در موضوع هسته‌ای ناشی از عوامل درونی قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

سیدعباس عراقچی در همایش دومین سال بین‌المللی شدن دانشگاه خوارزمی افزود: مولفه‌های قدرتی که باعث موفقیت مذاکرات هسته‌ای شد، متعدد است. وی یکی از این مولفه‌ها را توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به چنان توانمندی دفاعی رسید که کسی جرات حمله به کشور را نداشت.معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: مطمئن باشید اگر دشمنان می‌توانستند برنامه هسته‌ای ایران را از طریق حمله نظامی از بین ببرند و نگران عواقبش نبودند، تردید نکنید که این کار را انجام می‌دادند.

برای چه بیایند مذاکره کنند و امتیاز بدهند، برای چه بیایند در مذاکرات حق هسته‌ای ما را بپذیرند و تحریم‌های ما را بردارند. حمله می‌کردند و هر آنچه را که از آن می‌ترسیدند، از بین می‌بردند.عراقچی گفت: توانمندی‌های دفاعی‌مان به ویژه موشک‌های دفاعی ما در حقیقت بزرگ‌ترین توانمندی دفاعی مولفه قدرت ما بود که دشمنان را از حمله نظامی ناامید کرد. اگر ناامید نشده بودند، قطعا راه مذاکره را انتخاب نمی‌کردند. معاون وزیر امور خارجه با طرح این سوال که چرا آمدند پشت میز مذاکره، گفت: چون راه‌حل نظامی برای آنها وجود نداشت. به توانایی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خودش و برای عمل متقابل و عکس‌العمل در مقابل هر تهدید نظامی یقین پیدا کردند. اگر نبود، قطعا در مذاکره یا نمی‌آمدند یا امتیاز نمی‌دادند.

عراقچی در ادامه گفت: توانمندی مردم ایران برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی مولفه دیگری از قدرت کشور بود که دشمنان ما را ناامید کرد که به وسیله تحریم‌ها بتوانند بر ایران فشار آورند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.