| کد خبر: 90502 |

◄ بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه زاهدان در هفته دولت

تین‌نیوز| استاندار سیستان و بلوچستان از افتتاح باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان به طول چهار هزار و 250 متر و عرض 60 متر در هفته دولت خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، اظهار داشت: بعد از قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه، یکی از ضروریت های استان برخورداری از فرودگاه مجهز با امکانات مورد نیاز برای فرود هواپیماهای غول پیکر است.
 
وی ادامه داد: عملیات اجرایی باند دوم فرودگاه زاهدان خرداد سال گذشته آغاز شد و قرار بود 18 ماه تحویل شود که در طول انجام این طرح سایر نیازهای اجتناب ناپذیر نیز مورد توجه قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این طرح هم اینک 83 درصد پیشرفت فیزیکی و 81 درصد جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین طرحهایی که همزمان پرداخت و پیشرفت فیزیکی دارد نام برد.

هاشمی، کل اعتبار اولیه باند دوم فرودگاه زاهدان را 490 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح با پیش بینی هایی که شده در نهایت با 500 میلیارد ریال اعتبار به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: کمتر از 20 درصد از عملیات توسعه فرودگاه زاهدان باقی مانده که تا شهریور سال جاری به پایان می‌رسد.

هاشمی تاکید کرد: بازسازی باند قدیمی فرودگاه زاهدان نیز همزمان با انجام این طرح بزرگ مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی زاهدان با راه‌اندازی باند دوم در ردیف فرودگاه‌های مهرآباد و فرودگاه تبریز قرار می‌گیرد به طوری که به عنوان یکی از مهمترین باندهای ملی توانایی بهره‌گیری در راستای اهداف بین‌المللی را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با اضافه شدن فرودگاه چابهار دارای 6 باند فرودگاهی می‌شود که با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصاد ملی و بین‌المللی تاثیر گذار باشد.

وی هفته گذشته را برای سیستان و بلوچستان بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هم اینک با معطوف شدن هیات های مختلف خارجی به این استان می‌توان نوید فردایی بسیار متفاوت و روشن را به مردم این استان داد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید تاکید بر این شده تا با ایجاد شبکه خوب ریلی، هوایی و دریایی در استان ظرفیتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم در عرصه ملی و منطقه ای جایگاه خود را بدست آوریم.

مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز گفت: باند قدیمی این فرودگاه به دلیل عرض کم و مقاومت پایین مورد استفاده قرار نمی گرفت به همین دلیل پس از کارشناسی‌های لازم همین باند براساس استانداردهای جهانی به عنوان باند دوم فرودگاه زاهدان ساخته شود تا هواپیماهای قول پیکر نیز از آن بتوانند استفاده کنند.

حسن اعرابی مقدم با بیان اینکه فرودگاه زاهدان اکنون دارای یک باند است، اظهار داشت: هم اینک تنها یک هواپیما می تواند در یک زمان نشست و برخاست کند که با راه اندازی باند دوم سبب بالا رفتن ظرفیت ترافیک، اطمینان بیشتر و افزایش پروازها خواهد شد.

وی بیان کرد: افزایش ایمنی پروازها، افزایش ظریب هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارایه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی‌های توسعه زیر ساخت فاز دوم فرودگاه زاهدان است.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.