| کد خبر: 90475 |

خسارت پنج میلیارد ریالی بارندگی به بخش راه سرولایت

تین نیوز | مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت از خسارت چهار میلیارد و 850 میلیون ریالی بارندگی های اخیر به حوزه راه و ابنیه فنی این شهرستان خبر داد.

 

 به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی محسن شریف‌نژاد افزود: بارش شدید باران در اکثر مناطق سرولایت باعث شد به محورهای ‏اصلی، فرعی، روستایی و پل‌های منطقه خسارت وارد شود.

وی افزود: جریان سیلاب در قسمت‌هایی از محور ترانزیتی عبدالله گیو - آبروان، ‏محورهای روستایی فهنه، سوله، زیارت، بشکن، خایسک، پیر شهباز، بیدخان، عشق‌آباد، طالبی و تقاطع بابا ‏بهلول، کلیدر، زیارت و همچنین محورهای روستایی برزنون، کلاته حاجی، شترسنگ، گاوکش و تقاطع فرعی ‏عبدالله‌گیو باعث انسداد تمام یا قسمتی از راه‌ها شد.

مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت ادامه داد: با تلاش ‏راهداران محورهای مواصلاتی از وجود مصالح، نخاله و مواد ناشی از جریان سیلاب، پاکسازی و بازگشایی شد و عبور و مرور وسایل نقلیه در محورهای یاد شده امکان‌پذیر شد.‏

شریف‌نژاد از اجرای عملیات لکه‌گیری رویه‌های آسفالت در جاده های تخریب ‌شده بر اثر سیلاب در محور ترانزیتی عبدا... گیو – ‏آبروان خبر داد و تصریح کرد: برای مرمت اساسی ‏رویه‌های آسفالت تخریب شده، اعتباری معادل یک میلیارد و 600 میلیون ریال مورد نیاز است.

وی افزود: شانه‌سازی و ایجاد خاکریز در محل‌هایی از محور ‏ترانزیتی عبدالله‌گیو – آبروان و جاده های چکنه علیا، بیدخان و خایسک که بر اثر سیلاب تخریب ‏شده بود، با شن‌ریزی به طور موقت، مرمت و عبور مرور برقرار شد.

مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سرولایت اعتبار مورد نیاز برای مرمت و تعمیر اساسی ‏شانه‌های تخریب‌شده راه‌ها را 1.5 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای ساخت دیوار حائل و محافظ راه و ایمن‌‏سازی راه ترانزیتی عبدالله گیو – آبروان در کیلومتر 21 اعتباری حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: برای مرمت و تعمیر آب ‌نمای واقع در مسیر راه روستایی چکنه علیا– فهنه و برقراری تردد ‏ایمن نیز باید اعتباری معادل 150 میلیون ریال تخصیص یابد.

شریف‌ن‍ژاد تصریح کرد: برای مرمت و بازسازی پل کلاته میدان در محور ‏فرعی سلطان میدان و بازگشایی مسیر اعتباری معادل 100 میلیون ریال و برای ساخت آبرو لوله‌ای ‏در محور روستایی زیارت که در اثر سیلاب به طور کامل تخریب شده، اعتباری حدود 200 میلیون ریال ‏لازم است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.