| کد خبر: 88708 |

ارتباط قطعات هواپیمای پیداشده در آفریقا با ام. اچ ۳۷۰ تایید شد

تین نیوز |  وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه ارتباط بقایای یافت شده یک فروند هواپیما در آفریقای جنوبی و جزیره موریس با پرواز مرموز ناپدیدشده ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور را تایید کرد.

 
دو قطعه یافت شده از بقایای یک هواپیمای بوئینگ شامل پوسته موتور با آرم جزیی 'رولز رویس' و یک قطعه از داخل کابین هواپیما توسط تیمی متشکل از کارشناسان بین المللی در استرالیا مورد بررسی قرار گرفته است.

'لیو تونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که مالزی به این نتیجه رسیده است هر دو قطعه پیداشده با بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی سازگار است.

وی تصریح کرد 'به این ترتیب، تیم تایید کرده است هر دو قطعه پیدا شده در آفریقای جنوبی و موریس به یقین بقایای ام.اچ 370 است.'

وزیر حمل و نقل مالزی نتایج این بررسی را مکمل نتایج حاصل از بررسی قبلی در ماه مارس دانست که قطعاتی از هواپیما در موزامبیک پیدا شده بود و ارتباط آن با این پرواز اسرار آمیز که دو سرنشین ایرانی داشت، تایید شد.

وی اضافه کرد که دولت مالزی، استرالیا و چین همچنان به عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما 'کاملا متعهد' هستند و تا به امروز بیش از 105 هزار کیلومتر مربع از منطقه جستجو تکمیل شده است.

استرالیا مدیریت تیم بین المللی جستجوی این هواپیما را که اسفند ماه سال 1392 با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن به طور مرموزی ناپدید شد، بر عهده دارد.

استرالیا، مالزی و چین در حال جستجوی منطقه ای وسیع و عمیق در آب های جنوب اقیانوس هند در نزدیکی شهر 'پرت' استرالیا برای پیدا کردن این هواپیما در بیش از دو سال گذشته هستند.

تاکنون چند قطعه این هواپیما در سواحل چند کشور آفریقایی در بخش دیگری از اقیانوس هند کشف شده و گفته می شود این نشانه ای بر درست بودن محل جستجوی تیم بین المللی برای یافتن لاشه هواپیما در اعماق اقیانوس هند است.

نظر کارشناسان و مقامات مالزی، استرالیا و چین بر این است که هواپیما به دلایل نامشخص مسیر خود را از کوالالامپور به پکن تغییر و در جهت دیگر به سمت استرالیا پرواز و ارتباطش را از دست داده و سقوط کرده است.

این هواپیما دارای 12 خدمه مالزیایی و 227 مسافر بود که 152 نفر چینی، 50 نفر مالزیایی، 20 نفر از کشورهای غربی و دو ایرانی از مسافران آن بودند.

با ناپدید شدن این پرواز خطوط هوایی مالزی و سرنگونی یک فروند بوئینگ دیگر این خط هوایی در اوکراین براثر موشک که صدها کشته برجای گذاشت، این شرکت که با مشکلات اقتصادی مواجه بود، دچار بحران شد.

مدیر اجرایی خارجی خطوط هوایی مالزی نیز نتوانست چندان کاری از پیش ببرد و بیش از یک ماه پیش کناره گیری کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.