| کد خبر: 88696 |

امکانات واگن پارس اراک برای پاسخگویی به نیازهای صنعت ریلی آماده است

تین نیوز | مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: امکانات این واحد مادرتخصصی برای تولید انبوه و با کیفیت و پاسخگویی به نیازهای صنعت ریلی آماده است.


محمدرضا مختاری افزود: مشکلات و نواقص روند تولید در واگن پارس اراک به صورت کارشناسی و تخصصی فهرست بندی شده و این واحد با رویکردی جدید در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی آماده است تا در عرصه تولید و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: معضلاتی که به دلیل شرایط اقتصادی سال های قبل در حال حاضر بر شرکت واگن پارس سایه انداخته به هیچ عنوان در شان آوازه 30 ساله این شرکت نیست و در برنامه ای هدفمند احیاء ظرفیت ها و پویایی در تولید در خطوط آن دیده شده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: تقویت بازار هدف محصولات ریلی در داخل و خارج کشور از مهمترین محورهای برنامه کاری این واحد تولیدی است.

وی، تقویت و فعال سازی خوشه های ریلی استان، به کارگیری نیروهای با تجربه در جایگاه تخصصی و تلاش برای راهیابی به بازارهای جهانی را مهمترین برنامه های جدید شرکت واگن پارس اراک عنوان کرد.

مختاری بیان کرد: درون زایی اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری از راهبردهای هدفمند در بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها حاصل می شود و این مهم برای شرکت مادر تخصصی ریلی واگن پارس در رویکرد جدید به خوبی دیده شده است.

وی افزود: شرایط تحریم، ریسک فعالیت های اقتصادی و هزینه مبادله کالا را برای ایران افزایش داده بود و بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی به دلیل این محدودیت های ظالمانه، تمایلی به سرمایه گذاری نداشتند اما این بار در سایه راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تدبیر و عقلانیت دولت و رقم خوردن برجام، صنایع خون دوباره ای را در رگ خود احساس می کنند و باید از این فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشند.

شرکت واگن پارس از ابتدای سال 90 و همزمان با اوج نابسامانی های اقتصادی در کشور دچار چالش های بسیاری شد.

شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد.

این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.

واگن های مسافری، باری، ترنست، مترو و لوکوموتیو از جمله محصولاتی است که در شرکت واگن پارس اراک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.