| کد خبر: 87406 |

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر غرب هرمزگان

تین نیوز | محمود صابری مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان طی فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۰۳ هزار و ۱۵۹ تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به رونق صادرات کالاهای غیرنفتی افزود: ۶۵۱هزار و ۸۱۶ تن کالا در سی روز آغازین امسال از طریق بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صابری اضافه کرد: تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس در تجارت کالا به ویژه با کشورهای امارات متحده عربی و عمان بیشتر شده است و ضمن جذب خطوط کشتیرانی در این خصوص، در صادرات مواد غیرنفتی ۲۷ درصد و در صادرات کالاهای نفتی ۴۰ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، انواع مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که از مبدأ یا به مقصد شیخ نشینان حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیانه میانه صادر، وارد و یا از بندرلنگه ترانزیت شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۱۱ درصدی جابجایی مسافر طی ماه نخست امسال در بنادر سه گانه مسافری غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب سخن گفت و این میزان را ۸۳ هزار نفر اعلام کرد.

صابری با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی ورود شناور بالای هزار تن به حوضچه بندر لنگه، افزود: با انجام طرح توسعه دریایی بندرلنگه و افزایش فضای عملیاتی شناورها شاهد افزایش تردد شناورهای با GT بالای هزار تن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: پروژه لایروبی در مراحل پایانی کار قرار دارد و با یکسان سازی عمق ۵/۵ متر در تمام نقاط حوضچه، امیدواریم با ورود شناورهای بزرگتر شاهد افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه باشیم.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۵۰ درصدی در بخش جابجایی کانتینر و افزایش ۲۶ درصدی در ترانزیت کالای غیرنفتی به عنوان دیگر نقاط مثبت عملکرد این مجموعه بندری طی سال جاری سخن گفت.

یادآور می‌شود، بنادرتجاری و مسافری منطقه غرب هرمزگان شامل بندر چارک، بندر شیو، کنگ و آفتاب و دو جزیره نفتی سیری، لاوان به مرکزیت بندرلنگه، سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی‌های خاص این بنادر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.