| کد خبر: 87389 |

خودرو ارزان نمی شود

تین نیوز | با توجه به مشکلات مالی و هزینه های تولید به نظر نمی رسد شورای رقابت برنامه کاهش قیمت خودرو داشته باشد

حمیدرضا بهداد تحلیلگر بازار خودرو گفت : بر اساس فرمول شورای رقابت ، خودروهایی که با افت کیفیت مواجه هستند قیمت آنها باید کاهش پیدا کند و از طرفی خودروهایی که کیفیت شان افزایش پیدا کرده به شرط ارائه مدارک و مستندات قیمت این دست از خودروها باید افزایش یابد.


وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر بازار خودرو بسیار راکد است و هرگونه افزایش قیمتی ممکن است به ضرر خود خودروسازها تمام شود. با توجه به وضعیت بازار فعلی خیلی ها رغبتی برای خرید خودرو ندارند اگر قیمت خودروها افزایش پیدا کند بازار روز به روز راکد و راکدتر خواهد شد.

این تحلیلگر بازار خودرو گفت: خودرو سازها غیر رسمی اعلام کرده اند تا حد امکان تمایلی به افزایش قیمت ندارند اما این در حالی است که هزینه های تولید خودرو در کشور تا حدودی افزایش پیدا کرده به همین دلیل به نظر می رسد خودروسازان درخواست افزایش قیمت از شورای رقابت را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود محصولات خودروی بی کیفیت تا سه درصد جریمه می شوند و از طرفی با کیفیت ها می توانند تا سه درصد مجوز افزایش قیمت داشته باشند آیا این تصمیم جدی است، افزود: طبق فرمول شورای رقابت اگر کیفیت خودروی نسبت به سال گذشته کم شده باشد قیمت باید کاهش پیدا کند و از طرفی اگر کیفیت خودرو افزایش یافته باشد طبق همین فرمول قیمت باید افزایش یابد.

بهداد توضیح داد: با توجه به مشکلات مالی که صنعت خودروی کشور دارد و از طرفی با افزایش هزینه های تولید مواجه است بعید به نظر می‌رسد امسال قیمت خودرو کاهش پیدا کند به احتمال قوی قیمت ها تثبیت می شود.
 
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به ورود خودروهای دنده اتوماتیک داخلی به بازار خبرداد و اظهار داشت: در گذشته خودروهای دنده اتوماتیک در بازار کشور وجود داشت ولی همه وارداتی و گران قیمت بود. در حال حاضر خودرو سازان داخلی در حال تولید خودروهای دنده اتومات و ارزان قیمت هستند از این رو به نظر می رسد با این اقدام در آینده نزدیک رقابت جدی در بازار خودروهای اتومات داخلی و وارداتی ایجاد شود.
 
این تحلیلگر بازار خودرو افزود: صنعت خودرو نقش مهمی در تولید ناخالص ملی، اشتغال، رشد اقتصادی و همچنین در فعال سازی زنجیره‌های تولید پسین و پیشین خود دارد.

وی ادامه داد: چشم انداز صنعت خودرو در افق 1404 جمهوری اســلامی بر پایه ســند چشــم ایــران می باید به جایگاه نخســت اقتصــادی، علمی و فناوری در ســطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نــرم افزاری و تولید علم، دســت یابد. در این میان صنعت خــودرو به عنوان پیشــتاز صنعت کشــور از طریق ایجاد توانمندی های علمی، فنی، مدیریتی و... می تواند در دستیابی به چشم انداز، موثر و مفید واقع شود.

بهداد یادآور شد: در این چشم انداز، دســتیابی به جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقــه، رتبه پنجم در آســیا و رتبــه یازدهم در جهان از طریــق رقابت پذیری مبتنی بر توســعه فناوری پیش بینی شده است. البته برای دستیابی به این هدف ها ، اسـتراتژی ها و راهبردهایی نیز در ســند چشم انداز صنعت خــودرو درافق 1404 پیش بینی شده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.