| کد خبر: 87318 |

رئیس انجمن صنایع ریلی ایران خبرداد؛

حضور۱۱۰شرکت خارجی در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران

تین نیوز | رئیس انجمن صنایع ریلی ایران ضمن اشاره به استقبال چشمگیر شركت های خارجی از چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران از حضور 110 شركت خارجی از كشورهای روسیه، آلمان، تركیه، چین، ایتالیا، چك، بنگلادش و هند در این نمایشگاه خبر داد.

محمدحسین قنبری روز یكشنبه در آستانه برگزاری این نمایشگاه در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: تلاش ما این است نمایشگاه بین‌المللی صنایع ریلی ایران به‌ عنوان قطب(هاب) نمایشگاه‌های ریلی منطقه مطرح شود تا شاهد حضور گسترده شركت‌های ایرانی و بین‌المللی در این نمایشگاه باشیم.
این نمایشگاه 26 تا 29 اردیبهشت‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی مقابله با تحریم‌های ظالمانه، افزایش صادرات، بومی‌سازی صنعت ریلی و آشنایی شركت‌های داخلی با آخرین دستاوردهای فناوری‌های صنایع ریلی در جهان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران اعلام كرد.

وی با اشاره به حضور 90 شركت داخلی در این نمایشگاه گفت: بیش از یك هزار شركت قطعه‌سازی در حوزه خودروسازی كشور فعال هستند و بیشتر این شركت‌ها می‌توانند در ساخت قطعات مورد نیاز صنایع ریلی نیز فعال شوند.

قنبری تاكید كرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی در حوزه صنایع ریلی قابلیت‌های شركت‌های ایرانی را نشان می‌دهد زیرا جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت ریلی از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت‌: برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شركت‌های ایرانی به منظور همكاری‌ خود با شركت‌های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی به‌وجود می‌آورد تا بتوانیم از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده كنیم.

رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت:‌ ارائه توانمندی‌های شركت‌های داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید شركت‌های ایرانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی ایران است.
قنبری جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام كرد و گفت: حضور بخش خصوصی در این عرصه سبب خواهد شد شاخص‌های حمل بار و مسافر در صنعت ریلی كشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت: همزمان با این نمایشگاه دو همایش مهم «بندر-ریل- نفت» و «قطارهای پرسرعت ژاپنی» توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود تا شركت‌های ایرانی بتوانند از كارآیی قطارهای پرسرعت ژاپنی نیز در این همایش استفاده كنند.

قنبری گفت: سال گذشته شركت‌های خارجی 300 مترمربع را برای خود اختصاص داده بودند اما امسال بیش از دو هزار 400 مترمربع به شركت‌های خارجی و 11 هزار مترمربع به شركت‌های ایرانی اختصاص یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.