| کد خبر: 87291 |

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

سهمیه سوخت عملکردی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای افزایش یافت

تین نیوز | مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين گفت: سقف تخصيص سهميه سوخت عملكردی ارديبهشت ماه ناوگان حمل و نقل جاده ای گازوئيل سوز استان قزوين بر اساس ميزان پيمايش افزايش يافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين رحمت شعبانی مدير كل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين در این باره اظهارداشت: با توجه به طرح تخصيص سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پيمايش سهميه پايه در ارديبهشت ماه سال جاری در۵ پيمانه به كارت هوشمند سوخت منتقل می شود كه پيمانه اول غير بر خط و مابقی به صورت برخط شارژ می شود لذا رانندگان لازم است در صورت شارژ نشدن كارت سوخت به جايگاه های برخط مراجعه کنند.

وی افزود:هدف مصوبه تخصيص سوخت بر مبناي پيمايش اين است كه متناسب با عملكرد ناوگان، بر مبنای صورت وضعيت و بارنامه صادره، سوخت تخصيص داده شودلذاسهميه عملكردی ناوگان ۳۰ تا ۴۰ تن از۷۲۰۰ ليتر به ۹۰۰۰ ليتر و مينی بوسها از ۱۸۰۰ ليتر به ۲۴۰۰ ليتر افزايش يافته است.

شعبانی تصريح كرد: معيار مصرف در۱۰۰ كيلومتر خودروهای كلاس مسافری بالای ۴۰ نفر بازنگری شد و خودروهای زير ۵ سال ۴۱ ليتر، ۶ تا ۱۰ سال ۴۵ ليتر، بالای ۱۱ سال ۴۹ ليتر تعیین شد.

مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين اضافه كرد:در خصوص اتوبوس هایی با ويژگی های خاص كه مصرف بالاتری دارند مانند اتوبوس های ۳ محور، دو طبقه و ولوو ۱۲B به ميزان ۲۵ درصد به پيمايش ثبت شده اضافه می شود.

شعبانی همچنين گفت: درارديبهشت ماه امسال سهميه پايه ناوگان مسافری ديزل برای ناوگان ساماندهی نشده كاهش می يابدو بر اين اساس سهميه پايه ناوگان مسافری ديزل برای ظرفيت تا ۲۰ نفر از ۱۵۰۰ ليتر به ۱۳۵۰ ليتر و برای ظرفيت بالای ۴۰ نفر از ۴۷۰۰ ليتر به۳۷۰۰ ليتر كاهش می يابد لذا مالكان وسايل نقليه مسافربری درون شهری (اتوبوس و مينی بوس) ساماندهی نشده می بايست در اسرع وقت در سامانه متعلق به اتحاديه اتوبوسرانی های شهری كشور(http://samandehi.uicb.ir  ) ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان كرد: از اول خرداد ماه سال جاری كارت سوخت خودروهايی كه فاقد بيمه اجباری شخص ثالث معتبر هستند شارژ نخواهد شد در اين راستا از ارديبهشت ماه سال جاری اطلاع رسانی لازم برای خودروهای یادشده از طريق صفحه نمايش نازل های سوخت انجام گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.