| کد خبر: 87257 |

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد

◄ پرونده پروازهای حج روی میز مذاکره

تین‌نیوز| حدود دو هفته قبل رئیس سازمان حج در رابطه با پروازهای حج سال جاری اعلام کرد؛ متاسفانه تاکنون پروازهای حج از طرف سعودی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و در همین زمینه مدیرعامل شرکت هواپیمایی(هما) با مقامات سعودی مذاکره خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید اوحدی در تشریح مذاکره با مقامات سعودی اظهار کرد، قرار بود طرف سعودی راهکارهای خودش سال جاری استفاده خواهیم کرددر خصوص چگونگی صدور ویزا را به‌صورت شفاف اعلام کند.
 
اوحدی در رابطه با سهمیه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ابراز کرد؛ موضوع استفاده از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همانند سال گذشته بر اساس سهمیه‌ای که برای شرکت‌های داخلی و سعودی تعریف شده است صورت خواهد گرفت، لذا تامین امنیت زائران از موضوعات مطرح شده مورد مذاکره قرار گرفته است.
 
در همین راستا؛ رئیس سازمان حج دیروز در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با آخرین وضعیت مذاکره عنوان کرد، مذاکرات سخت و سرد است و این مذاکرات امسال دارای چند تفاوت جدی است که اول بعد از حوادث تلخ سقوط جرثقیل، شهید شدن 7 هزار زائر مظلوم و نیز حادثه غیر اخلاقی و غیر انسانی فرودگاه جده به وقوع می‌پیوندد. 

اوحدی تصریح کرد: ما از ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی علی‌رغم تحریم ماهان توسط عربستان استفاده خواهیم کرد و اینکه زائرین ما از داخل کشورمان به حج اعزام شوند جزو خطوط قرمز است.

وی در خصوص آخرین وضعیت فاجعه فرودگاه جده، تصریح کرد: وزیر حج عربستان در هیچ مجمع بین‌المللی نتوانست در این باره صحبتی کند و سکوت کرد، رفتاری غیراخلاقی،‌ غیرانسانی و غیردینی بود و وزیر حج عربستان زمانی به من گفت که تعجب می‌کنم چرا حکمی صادر نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد؛ متأسفانه تاکنون تفاهم‌نامه‌های مانند تدارکات، فرودگاه‌های مدینه و جده، حمل‌ونقل و ... با مقامات سعودی روی زمین مانده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.