| کد خبر: 87099 |

◄ بررسی وضعیت ورود ایرلاین‌ها به فرابورس در هفته گذشته

تین‌نیوز| یکی از اخبار مهم هفته گذشته بررسی وضعیت ایرلاین‌ها به فرابورس بود، که در این رابطه مدیرعامل فرابورس ایران از برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ورود به فرابورس ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، مشکلات مالی شرکت فرودگاه‌ها یکی از مباحث پربحث هفته گذشته بود که در این زمینه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد؛ فرودگاه‌های کشور به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت 17 هزار میلیارد تومانی احتیاج دارند.

تکذیب تاسیس ایرلاین توسط بمباردیر در ایران
شرکت هواپیماسازی بمباردیر از مذاکرات خود برای فروش هواپیما به ایران خبر داد و مذاکره برای تاسیس ایرلاین در ایران را تکذیب کرد.

شرکت هواپیماسازی بمباردیر در این رابطه اعلام کرد، گزارش‌ها در این‌باره که این شرکت کانادایی مشغول ایجاد یک شرکت هوایی در ایران است، غیردقیق است.

این شرکت در عین حال تایید کرد که در حال گفت‌وگو برای فروش تولیدات خود به ایران است و رئیس اجرایی آن برای توسعه تجارت به تهران سفر کرده است.

نیاز به سرمایه‌گذاری 17 هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی
فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تنها 11 درصد عرصه این فرودگاه را در اختیار دارد و از این محدوده برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کند، لذا توسعه این فرودگاه قفل شده و به بن‌بست رسیده است.

به گفته مه‌آبادی؛ مشکل زمین مشکل حاد فرودگاه‌های کشور و بحران آتی صنعت حمل‌ونقل هوایی است. نباید فراموش کنیم که فرودگاه به عنوان زیرساخت راهبردی اقتصادی، امنیتی، دفاعی و سرعتی است. اگر قرار است توسعه را با سرعت زیاد پیش ببریم باید به سوی اقتصاد سرعتی گام برداریم و این نوع اقتصاد تنها با حمل‌ونقل سرعتی تفسیر می‌شود.

مه‌آبادی با بیان اینکه در حقیقت، فرودگاه‌های کشور در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به 17 هزار میلیارد تومان احتیاج دارند، این رقم بدون هزینه زمین برآورد شده است. ضرورت سرمایه‌گذاری در برخی فرودگاه‌ها و نیز در تمام فرودگاه‌های بین‌المللی مبرهن است، توضیح داد: با توجه به اینکه در دنیا فرودگاه‌ها را برای 150 سال نیاز طراحی می‌کنند اما این نگاه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های ایران حاکم نبوده و اکنون ما برای توسعه اکثر فرودگاه‌ها در شهرها مشکل داریم؛ در برخی از فرودگاه‌ها مانند مهرآباد و اصفهان به بن بست رسیده‌ایم.

 سقوط جنگنده F7 در حوالی نائین
هفته گذشته؛ یک فروند هواپیمای F7 با دو نفر سرنشین در نائین اصفهان سقوط کرد.

یک فروند هواپیمای F7 که با دو نفر سرنشین ساعت 9:15 دقیقه صبح چهارشنبه هفته گذشته از پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای پرواز آموزشی برخاسته بود ساعت 9:58 دقیقه دچار حادثه شد و در حوالی شهرستان نائین سقوط کرد.
 
تصویب قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی
قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته به تصویب رسید.
 
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مزایای قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری بهره‌مند شد.
 
به گفته یکی از کارشناسان پارلمانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ موادی از قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی این امکان را به شرکت فرودگاه‌ها می‌دهد تا از برخی مزایای مندرج در متن این قانون بهره‌مند شود.
 
23 هزار میلیارد ریال نیاز مالی شرکت فرودگاه‌ها
مدیرکل امور مالی و درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وصول مطالبات شرکت را مستلزم همکاری و تعامل بیشتر همکاران دانست.
 
کرمی در این رابطه گفت: نیاز مالی شرکت فرودگاه‌ها را در سال 95 بیش از 23 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد بود و درآمد شرکت فرودگاه‌ها در سال جدید تنها 15هزار میلیارد ریال است که این میزان درآمد شرکت را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

کرمی با بیان اینکه مطالبات شرکت فرودگاه‌ها در شرایط کنونی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال است، گفت: حتی در صورت وصول این مطالبات باید نسبت به افزایش درآمدها و حذف هزینه های غیر ضروری و کاهش هزینه های ثابت اقدام کنیم.

جزئیات برنامه ورود ایرلاین‌ها به فرابورس
مدیرعامل فرابورس ایران از برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌های هواپیمایی و انجام برخی مذاکرات با برخی از صنایع برای ورود به فرابورس ایران خبر داد.

امیر هامونی از برنامه فرابورس ایران برای ورود شرکت‌های هواپیمایی به بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر با خلاء حضور برخی صنایع در بازار مواجهیم. بر این اساس مذاکراتی را با برخی شرکت‌های هواپیمایی و صنایع برای ورود به فرابورس ایران و پذیرش آنها انجام داده‌ایم.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: سال گذشته ۱۶ شرکت در فرابورس درج شد اما سهام آنها عرضه نشد ولی در حال حاضر آمادگی عرضه آنها به صورت عرضه‌های اولیه را داریم، در عین حال ۱۵ شرکت پذیرش شده در انتظار درج هستند.

مشکلات مالی شرکت فرودگاه‌ها ادامه دارد
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد؛ باید مدیریت جهادی شرکت فرودگاه‌ها شکل بگیرد.
 
مه‌آبادی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها از سال گذشته دچار مشکلات مالی شده است، افزود: با کاهش درآمد 400 میلیارد تومانی فرودگاهی امام خمینی(ره) و 70 میلیارد تومانی پروازهای عمره از جمع درآمدهای شرکت و کسر شدن دیگر درآمدها از جمله پروازهای حج و غیره، اکنون باید به مدیریت هزینه ها فکر کنیم و ببینیم درآمدها و نقدینگی‌ها به کدام سو می رود.

مدیرعامل با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت درآمد هزینه‌ای است، گفت: ما به خاطر اینکه نام شرکت داریم باید سود سهام و مالیات بپردازیم، در حالی که باید درآمد و سود ما صرف توسعه فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های فرودگاهی شود.

مشکل مالی و فاینانس ایرباس‌ها حل خواهد شد
علی عابدزاده با بیان اینکه طبق پیش‌قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با شرکت هواپیماسازی ایرباس قرار است امسال ۵ تا ۸ فروند هواپیما به ایران تحویل داده شود گفت: امیدواریم هر چه زودتر مشکل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسات و نهادهایی که قرار است این فاینانس این هواپیما را تامین کنند، برطرف شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما هیچ روحیه بازدارنده‌ای از سوی کشورهای اروپایی برای ممانعت از اجرا و نهایی شدن این پیش قرارداد مشاهده نمی‌کنیم ادامه داد: روحیه تعامل کشورهای اروپایی با ایران وجود دارد و نهایی شدن پیش قرارداد خرید هواپیما ایرباس در مرحله اقدامات تجاری از سوی دو طرف است.

وی تاکید کرد: فروشندگان هواپیما درپی فروش محصولات خود هستند بنابراین هیچ انگیزه‌ای برای عدم اجرای این توافق وجود ندارد و مشکلاتی که بعضا برای انعقاد قرارداد وجود دارد مربوط به مسائل سیاسی از سوی کشورهای اروپایی است که در پی‌رفع این موانع هستند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.