| کد خبر: 85427 |

معاون شهردار تهران خبر داد:

◄ عوارضی رایگان آزادراه تهران - قم در زمان برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب

تین‌نیوز | معاون شهردار تهران از بهره‌برداری ایستگاه متروی ویژه نمایشگاه، اختصاص 100 دستگاه اتوبوس از میدان‌های مختلف شهر تهران، طراحی و اجرای شبکه حمل‌ونقل درون نمایشگاه، نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای اصلی و بزرگراه‌های تهران و باز بودن عوارض آزادراه تهران-قم در ایام برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پروژه شهر آفتاب در سال 80 با محوریت حرم حضرت امام خمینی(ره) و در جنوب استخوان بندی اصلی شهر تهران و در ضلع جنوب‌غربی حرم مطهر با در نظر گرفتن موقعیت این منطقه و ضرورت ایجاد توازن شهری میان شمال و جنوب شهر ، طراحی و در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد. اراضی مجموعه شهر آفتاب شامل 32 هزار هکتار است و مهمترین عناصر ارتباطی آن بزرگراه خلیج فارس و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و خط راه آهن تهران-جنوب و خط یک و سه مترو است.
 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، نمایشگاه شهر آفتاب را از پروژه‌های قرنی مدیریت شهری معرفی کرد و گفت: به طور قطع نمایشگاه شهر آفتاب یکی از این پروژه‌های ماندگار و تاریخی است که از آن‌ها به عنوان پروژه‌های قرنی یاد می‌شود.

امانی پل طبقاتی صدر، بزرگراه امام علی، تونل‌های نیایش و توحید، دریاچه شهدای خلیج‌فارس را پروژه های قرنی خواند و افزود: این پروژه‌ها تا چند نسل ماندگاری دارند.

وی با اشاره به تفاوت نمایشگاه شهر آفتاب با سایر پروژه‌ها تصریح کرد: تخصصی بودن و در حاشیه شهر قرار گرفتن می‌داند که زمان بیشتری نیاز دارد تا مردم و افکار عمومی به اهمیت آن و ضرورت ساخت آن پی ببرند.

معاون شهردار تهران اثرات بهره‌برداری این نمایشگاه را از ابعاد مختلف قابل ارزیابی دانست و گفت: اثرات زیست‌محیطی – ترافیکی – اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی در این پروژه نهفته است که به‌تدریج آشکار خواهد شد.

وی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که طی 30 سال گذشته در مرکز شهر تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و مصلی حضرت امام (ره) برگزار می‌شد، بیان داشت: هیچ‌یک از این دو مکان مناسب برگزاری نمایشگاه‌ها نیستند و مشکلات ترافیکی– آلودگی هوا و آلودگی صوتی از ابتدایی‌ترین مسائل برگزاری نمایشگاه‌ها در این مکان‌ها بوده‌اند.

معاون شهردار تهران به طرح جامع نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فاز اول این پروژه که شامل سه سالن اصلی سرپوشیده و مسقف، محوطه‌سازی، هال مرکزی و فضاهای اداری است به مرحله بهره‌برداری رسیده و فازهای بعدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد.

امانی با بیان اینکه "برگزاری نمایشگاه کتاب شلوغ‌ترین فصل کاری نمایشگاه است» خاطرنشان کرد: غیر از نمایشگاه کتاب که جمعیت میلیونی بازدیدکننده در طول برگزاری را داراست، سایر نمایشگاه‌ها مخاطبین و بازدیدکننده محدود و خاصی دارد که جای نگرانی برای پذیرش و ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها وجود ندارد. در مورد نمایشگاه کتاب نیز با دستور و حضور مستمر شهردار تهران همه واحدهای مربوطه در شهرداری بسیج شده‌اند تا حداکثر امکانات تردد و پذیرایی از مردم علاقه‌مند به کتاب تهران و سراسر کشور به نمایشگاه آفتاب را فراهم کنند.

تامین 100 دستگاه اتوبوس برای دسترسی به شهر آفتاب
معاون شهردار تهران به بهره‌برداری از ایستگاه متروی ویژه نمایشگاه، اختصاص 100 دستگاه اتوبوس از میدان‌ها مختلف شهر تهران، طراحی و اجرای شبکه حمل‌ونقل درون نمایشگاه برای دسترسی آسان و بدون ترافیک خودروهای شخصی و عمومی به پارکینگ‌ها، نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای اصلی و بزرگراه‌های تهران و باز بودن عوارض آزادراه تهران-قم در ایام برگزاری نمایشگاه را بخشی از پیش‌بینی‌های ترافیکی اعلام کرد.

امانی یادآور شد: ایجاد باجه‌های نت شهر بانک شهر، دسترسی سریع به اینترنت، برقراری ارتباطات تلفنی شبکه داخلی نمایشگاه، ایجاد فروشگاه شهروند، حضور واحدهای خدماتی رستورانی، غرفه سازمان میدان‌ها، خودروهای شارژی جهت حمل‌ونقل داخلی بازدیدکنندگان، ایجاد سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار به میزان موردنیاز از دیگر خدمات پیش‌بینی‌شده جهت برگزاری نمایشگاه کتاب است.

معاون شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های حوزه اجتماعی شهرداری تهران در ایام برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: شهردار محترم تهران می‌خواهد نمایشگاه کتاب به دلیل هم‌جواری با آستان مقدس حضرت امام «ره» و شهدای بهشت‌زهرا تبدیل به مجموعه‌ای فرهنگی- خدماتی شود تا بتواند در طول سال مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد، همچنین امکانات و خدمات مورد نیاز خانواده‌ها را درون خود تامین کند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.