| کد خبر: 83528 |

رئیس پلیس راهور:

مسافران نوروزی، زمان بازگشت سفر را مدیریت کنند

تین نیوز | رئیس پلیس راهور ناجا از مسافران نوروزی خواست با توجه به سپری شدن روزهای پایانی تعطیلات، زمان بازگشت سفر را مدیریت کنند.

سردار تقی مهری عصر چهارشنبه در حاشیه بررسی روند اجرای طرح نوروزی پلیس گیلان در چابکسر شهرستان رودسر، در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: شرایط زمانی به گونه ای است که مردم و مسافران، در حال بازگشت به مقصدهای خود هستند، از این رو انتظار داریم که در بازگشت از سفر، دقت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی نشان دهنده وضعیت ناپایدار جوی است، افزود: در عین حال وضعیت فعلی جاده های کشور، به طور غالب پر حجم و ترافیک در بعضی از محورها، سنگین و نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: محور چالوس به کرج، جاده هراز و همچنین محور فیروزکوه در برخی مقاطع، شاهد ترافیک سنگین است و در بقیه نقاط کشور نیز شاهد حجم پرتردد خودروها هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه فزون تر مسافران به مقررات راهنمایی و رانندگی، در ارتباط با تخلفات حادثه ساز گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ جزو تخلفاتی است که بیشترین حادثه را ایجاد کرده است.

سردار مهری خاطرنشان کرد: ۴۵درصد تصادفات منجر به فوت میانگین در کشور طی نوروز جاری، به علت واژگونی خودرو و ناشی از خواب آلودگی و ناتوانی راننده ها در کنترل خودرو بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با یادآوری اینکه در نوروز سال گذشته ۳۴۴ نفر جان خود را در جاده های کشور از دست دادند، ادامه داد: خوشبختانه امسال شاهد کاهش تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم و استان گیلان نیز در این زمینه، شرایط مناسبی دارد و این، موید رعایت قوانین و مقررات است.

وی وضعیت ترافیک در استان گیلان را مناسب اما پرحجم ذکر و اضافه کرد: جاده های استان های گیلان، مازندران، قزوین، فارس، قم و خراسان رضوی پرتردد است.

پلیس راه چابکسر، ورودی گیلان از سمت شرق استان محسوب می شود. ۹۸۲ کیلومتر راه در محدوده شهرستان های رودسر، املش و لنگرود زیر نظر پلیس راه چابکسر اداره و مدیریت می شود.

چابکسر از توابع شهرستان رودسر در یکصد کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.