| کد خبر: 83412 |

◄ جزئیات سفرهای دریایی نوروزی

تین نیوز| طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از ۲۵ اسفند 94 آغاز و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد. کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بنادر از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال ۹۵ است.

به گزارش تین نیوز، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند. بر این اساس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت یک میلیون و 943 هزار نفر سفر دریایی در روزهای ابتدایی نوروز در استان هرمزگان خبر می دهد و می گوید از ابتدای طرح نوروزی تا کنون هیچ گونه سانحه دریایی مربوط به شناورهای مسافری به مرکز هماهنگی و جستجو و نجات دریایی هرمزگان گزارش نشده است.

به گفته وی با وجود چند روز شرایط نامساعد جوی، مسافران دریایی همکاری خوبی با دست اندرکاران سفرهای دریایی برای تردد از بندرها و در زمان مجاز سفر داشتند. طرح نوروزی امسال در هرمزگان 57 فروند شناور مسافری و 48 فروند لندینگ کرافت برای ترابری گردشگران نوروزی به جزیره ها و 310 قایق تفریحی برای گردشگری ساحلی فعال هستند.

ایدنی این را هم گفت در طرح نوروزی امسال در هرمزگان 57 فروند شناور مسافری و 48 فروند لندینگ کرافت برای ترابری گردشگران نوروزی به جزیره ها و 310 قایق تفریحی برای گردشگری ساحلی فعال هستند. امسال علاوه بر سفر به جزایز قشم و هرمز و کیش، امکان سفر به جزایر لارک، هنگام و ابوموسی و همچنین بندر درگهان قشم هم فراهم است.

بازدید گردشگران دریایی از تاسیسات بندری فریدون کنار و نوشهر
بر اساس این گزارش منوچهر تاتینا مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به افزایس خدمات رسانی به مسافران نوروزی، گفت: بخشی عظیمی از گردشگران ورودی به استان مازندران به سمت شهرستان های ساحلی حرکت کرده تا از جاذبه های گردشگری تفریحی سواحل و دریا بهره مند شوند.
 
به گفته وی یکی از مهمترین اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مازندران در خصوص سرویس دهی به گردشگران در سواحل و دریا متمرکز شده است. تاتینا، به اقدامات نوروزی در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران، اشاره کرد و گفت: این ستاد نقش مهمی در تامین امنیت و سرویس دهی به گردشگران نوروزی در نوار ساحلی ایفا خواهد کرد.
 
وی افزود: در راستای افزایش خدمات رسانی بیشتر به مسافران نوروزی، در ایام نوروز امکان بازدید گردشگران از تاسیسات بندری فراهم شده است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در میان بنادر استان مازندران امکان بازدید از بنادر فریدون کنار و نوشهر در ایام نوروز برای گردشگران فراهم شده است. این اقدام شرایطی را فراهم خواهد کرد تا عموم مردم از نزدیک با چگونگی فعالیت های بندری آشنا شوند.
 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه بازدید از بنادر فریدون کنار و نوشهر از ساعت هشت صبح تا هشت شب فراهم است،گفت: تاکنون گردشگران زیادی در ایام نوروز از این بنادر بازدید کرده اند.  به گفته وی تماشای اسکله های عظیم و کشتی های تجاری و باری بزرگ می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

استقبال گردشگران دریایی از دهکده پازارگاد
یکی از ظرفیت های بالقوه در گردشگری ایران، دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و هم از جذابیت بالایی توریستی برخوردار است امروزه در اغلب کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی؛ حمل نقل دریایی؛ ورزش ها و تفریح های آبی؛ غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد در کشور ما هم چند سالی است که به این موضوع پرداخته شده، هرچند نیازمند توجه جدی است.

امسال همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز بزرگترین پروژه گردشگری دریایی کشور در تاریخ 27 اسفند ماه سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به بهره برداری رسید.

محمد صفائیان، سرمایه گذار دهکده گردشگری دریایی پازاردگاد در ساحل شیرینو عسلویه، گفت: از زمان افتتاح این پروژه تا کنون، شاهد استقبال بسیار چشمگیر گردشگران نوروزی از امکانات گردشگری و رفاهی این دهکده گردشگری در ساحل شیرینو عسلویه هستیم. هم اکنون بیش از سه هزار نفر گردشگر در دهکده گردشگری پازارگاد از امکانات گردشگری دریایی و ساحلی این دهکده در حال استفاده هستند.

به گفته وی این میزان استقبال از دهکده گردشگری دریایی پازاردگاد حاکی از نیاز مبرم منطقه به وجود چنین تفرجگاهی است. هم اکنون بیش از 400 نفر پرسنل آموزش دیده در حال سرویس دهی به گردشگران ورودی به این دهکده گردشگری هستند.

اختصاص چندین لنج به تورهای گردشگری استان بوشهر
بر اساس این گزارش ناصر امیرزاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به تورهای گردشگری این استان، گفت: 17 فروند لنج به تورهای گردشگری استان بوشهر اختصاص یافته است که از این شمار هفت فروند در ساحل بوشهر فعالیت دارند. از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 35 هزار گردشگر از گشت دریایی در این استان استفاده کردند.
 
وی با اشاره به فعالیت سه فروند کشتی برای گردشگری دریایی در بوشهر گفت: در سطح استان 17 فروند لنج به تورهای گردشگری اختصاص یافته که از این شمار هفت فروند در بوشهر فعالیت دارند.
 
به گفته وی تورهای گردشگری استان بوشهر علاوه بر بوشهر در شهرهای عسلویه، گناوه، دیلم و نوار ساحلی تنگستان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
 
امیرزاده با اشاره به اینکه هر شناور بیش از 100 نفر در هر گردش دریایی جابجا می‌شوند گفت: هر کدام از لنج و کشتی های دریافت کننده مجوز تور گردشگری دریایی ظرفیت پذیرش 100 تا 200 مسافر را دارند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.