| کد خبر: 82961 |

تجهیز آزادراه قم و ساوه به سامانه ثبت تخلفات هوشمند

تین نیوز | فرمانده پلیس راه استان قم با تشریح اقدمامات این پلیس برای طرح نوروزی 95، گفت: تخلفات آزادراه قم و ساوه با سامنه ثبت تخلبفات هوشمند کنترل می شود.

سرهنگ حسن رضا میرزایی با اشاره به اجرای طرح نوروزی در محورهای در جاده های غرب استان تهران اظهار داشت: پلیس راه غرب استان تهران در دو شریان اصلی کشور که به 18 استان جنوبی و مرکزی و غرب کشور متصل می شود آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است دو آزاد راه تهران قم و تهران ساوه از پر ترددترین جاده های کشور در ایام نوروز هستند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نوروزی هماهنگی های لازم با سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری و اورژانس و هلال احمر انجام شده است.

ترافیک نیمه سنگین آزادراه قم
فرمانده پلیس راه غرب استان تهران با اعلام اینکه ترافیک در آزاد راه تهران قم نیمه سنگین است گفت: مردم در حال خروج از شهر تهران هستند و سفرهای نوروزی آغاز شده است همچنین بار ترافیکی در مسیر بهشت زهرا تا عوارضی تهران قم بسیار سنگین است این در حالی است که ترافیک در محور تهران ساوه نیز به صورت مقطعی نیمه سنگین گزارش شده است.

کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی
وی به ابزارهای پلیس برای کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر اشاره کرد و افزود: سامانه 110 و 120 پلیس راهور برای اعلام تخلفات رانندگان اتوبوس فعال است و رانندگان می توانند در صورت ارتکاب تخلف از سوی راننده یا وجود نقص فنی در اتوبوس با ارسال مقصد و محل ارتکاب تخلف پلیس را همراهی کرده تا اولین پلیس راه جلوی اتوبوس متخلف را گرفته و با راننده برخورد کند.

برخورد با تعاونی های مسافربری متخلف در نوروز
میرزایی با اعلام اینکه تیم های ترکیبی پلیس راه و سازمان راهداری از اتوبوس های بین شهری بازدید می کنند تاکید کرد: اگر مدیران فنی به خوبی اتوبوس را کنترل نکرده باشند و این اتوبوس ها دچار نقص فنی باشند مدیر فنی متخلف به کمیسیون ماده 12 معرفی و علاوه بر او شرکت نیز توبیخ و جریمه می شود در پاسگاه های پلیس راه نیز ایمنی اتوبوس ها کنترل و در صورتی که خودروی نقص فنی داشته باشد از ادامه مسیر او جلوگیری شده و شرکت موظف است اتوبوسی سالم را جایگزین این خودرو کند.

تجهیز آزاد راه قم و ساوه به سامانه ثبت هوشمند تخلفات
فرمانده پلیس راه غرب استان تهران از تجهیز دو آزاد راه تهران قم و تهران ساوه به سامانه ثبت هوشمند تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: این سامانه علاوه بر ثبت سرعت غیر مجاز میانگین سرعت خودرو را محاسبه کرده و در صورتی که خودرو بیش از حد مجاز سرعت داشته باشد راننده متخلف اعمال قانون می شود.
وی با بیان اینکه جریمه هدف پلیس نیست افزود: هدف اصلی پلیس سالم رسیدن مردم به مقصد است در ایام نوروز هیچ کدام از ماموران پلیس به مرخصی نمی روند و به مردم خدمت می کنند رعایت قانون و مقررات وظیفه مردم است چرا که با وقوع فوت یک هموطن در تصادفات فکر می کنیم تمام زحمات ما به هدر رفته است.

ممنوعیت تردد وانت بار در اتوبان تهران- قم
وی در پایان با اعلام اینکه تردد وانت بار در آزاد راه قم حد فاصل میدان جهاد تا حسن آباد ممنوع است اظهار کرد: اگر خودرویی وارد این مسیر شود علاوه بر اعمال قانون از جاده خارج می شود این در حالی است که در صورت وقوع تصادف وانت بار در این مسیر به هر دلیلی راننده وانت به علت ارتکاب تخلف ورود ممنوع مقصر شناخته می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.