| کد خبر: 81805 |

فرمانده پلیس راه گیلان:

مرگ ۷۰ درصد راکبان موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است

تین نیوز | فرمانده پلیس راه گیلان گفت: 70 درصد موتورسواران قانون را رعایت می‌کنند اما به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند.

مهیار رستگار امروز در رشت ترافیک محورهای مواصلاتی گیلان را عادی خواند و اظهار کرد: گره ترافیکی در جاده‌های گیلان وجود ندارد و از رانندگان می‌خواهیم نهایت دقت را در رانندگی داشته باشند.

وی به یک فقره تصادف موتورسیکلت در روز گذشته اشاره کرد و افزود: روز گذشته در جاده جیرده به دلیل نقص فنی موتورسیکلت راکب آن از مسیر خارج شد و به دلیل نداشتن کلاه ایمنی در برخورد با زمین جان باخت.

فرمانده پلیس راه گیلان با تأکید بر اینکه استفاده از کلاه ضروری‌ است، تصریح کرد: 60 درصد راکبان موتورسیکلت به هنگام تصادف غیرمقصر هستند اما به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه 10 درصد موتورسواران به دلیل برخورد با زمین و عدم استفاده از کلاه ایمنی جان می‌بازند، ادامه داد: در مجموع 70 درصد موتورسواران قانون را رعایت می‌کنند اما به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

رستگار با بیان اینکه در چند حادثه موتورسیکلت برخورد جدی نبود، خاطرنشان کرد: اگر راکبان از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند جان خود را از دست نمی‌دادند.

وی از خانواده‌ها خواست تا فرزندان و همسران خود را مجبور به استفاده از کلاه ایمنی کنند و یادآور شد: تاکنون موتورسواران زیادی به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی جان باختند.

فرمانده پلیس راه گیلان رعایت قوانین رانندگی در جاده‌های این استان را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: رعایت سرعت مطمئنه از حوادث ناگوار رانندگی جلوگیری می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.