| کد خبر: 81801 |

توکلی:

نباید احکام به جای برنامه ششم تصویب شود

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجازه نمی‌دهیم احکام به جای برنامه ششم در مجلس تصویب شود.

احمد توکلی با اشاره به نظام مالیاتی کشورهای پیشرفته اظهار داشت: کشورهای OECD برای شفاف شدن نظام اطلاعات و گردش حساب اتباع خود به صورت دو جانبه و چند جانبه تفاهم‌نامه منعقد می‌کنند تا حساب‌های اتباع خود در دیگر کشورها را شفاف در اختیار داشته باشند. در این صورت مالیات حقیقی گرفته می‌شود و در عین حال افرادی که مستحق دریافت یارانه نیستند شناخته می‌شوند. در نتیجه به نقطه تعادل در مالیات و بودجه‌های سالانه می‌رسند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد شرایط نظام مالیاتی کشور بیان داشت: دولت وظیفه دارد بانک اطلاعات و دارایی افراد را ایجاد کند، تا بتواند مالیات شفاف براساس مستندات و واقعیت افراد دریافت کند. این موضوع نیاز به قانون ندارد. داشتن جزئیات حساب بانکی قانون نمی‌خواهد. دولت طبق قانون مبارزه با پولشویی می‌تواند حساب همه افراد را کنترل کند. همچنین هر دستگاه ذی صلاحی طبق قانون پولشویی می‌تواند حساب‌های بانکی را کنترل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه آیا دولت لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه خواهد کرد؟ گفت:‌ آنچه دولت ارائه کرده احکام اجرایی برنامه ششم است و لایحه برنامه نیست و در نامه‌ای به رئیس مجلس از دولت خواسته شد که برنامه ششم ارائه شود.

وی ادامه داد: لاریجانی رئیس مجلس نیز نظر نمایندگان را تائید کرده و گفته بود حق با شماست و رایزنی خواهد کرد، تا لایحه توسط دولت ارائه شود.

توکلی با بیان اینکه بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس دهم خواهد رسید، گفت: سال آینده برنامه پنجم توسعه تمدید می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که نگرانی از بابت عدم ارائه برنامه ششم وجود ندارد؟ بیان داشت: آنچه از سوی دولت ارائه شده، برنامه نیست و تا این مجلس هست، نخواهد گذاشت احکام به جای برنامه تصویب شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.