| کد خبر: 80134 |

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ‌های کشور:

افتتاح یک باند از آزادراه منجیل – رودبار پیش از آغاز سفرهای نورزوی

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه آزادراه های کشور از افتتاح یک باند از آزادراه منجیل- رودبار به شرط تخصیص به موقع اعتبارات خبر داد.

حسن احمدی نوری اظهار داشت: 3.5 کیلومتر از آزاد راه منجیل- رودبار در دست اجرا است، می‌تواند بسیاری از مشکلات بومی‌های منطقه و مسافران را رفع کند.

وی با بیان اینکه مسیر فعلی گلوگاه‌هایی دارد و تردد بومی‌ها و مسافران را از این منطقه را مختل کرده است، افزود: ساخت این آزاد راه برای افزایش ایمنی و راحتی مسافران و رفع مشکل ترافیک در این منطقه در اولویت قرار گرفته است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور درباره مشخصات آزادراه منجیل – رودبار، گفت: طول این آزادراه 3.5  کیلومتر است و بیش از ۳ هزار کیلومتر تونل دارد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه چیزی حدود ۶۰ درصد است.

احمدی نوری با بیان اینکه در صورت تامین سرمایه می‌توان طبق برنامه زمان بندی شده، این آزادراه را ساخت و به بهره برداری رساند، تاکید کرد: یک باند از آزادراه منجیل – رودبار که مهم‌ترین باند آن هم محسوب می‌شود، منوط به تخصیص به موقع اعتبارات پیش از آغاز سفرهای نوروزی به افتتاح می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشاور این پروژه طرح اتصال این آزادراه به امام‌زاده هاشم را در دست مطالعه دارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بابیان اینکه به طور قطع مراکزی را برای ارائه خدمات به ترددکنندگان از این مسیر در نظر خواهیم گرفت، گفت: مجتمع‌هایی در حاشیه این آزادراه برای عرضه محصولات بومی‌های منطقه به مسافران در حال گذر ساخته می‌شود.

احمدی نوری با بیان اینکه فروشندگان حاشیه مسیر فعلی منجیل و رودبار نگران ساخت آزادراه جدید نباشند، تاکید کرد: به طور قطع برای ساخت آزاد راه منجیل- رودبار تمام جوانب از جمله شرایط و وضعیت فروشندگان بومی مستقر در مسیر موجود در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت آزادراه‌ها به طور قطع به رعایت حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای می‌شود، ادامه داد: در سند مطالعات معمولا طرح‌ها در دو فاز می‌شد اما امروز ارزیابی‌های پدافند غیرعامل، زیست محیطی و طرح‌های میراث فرهنگی و حقوق شهروندی و اشتغالزایی هم به آن اضافه شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با تاکید بر اینکه نگرانی بومی‌ها را درک می‌کنیم، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل ساخت آزادراه منجیل- رودبار رفع تداخل ترافیک برون شهری و درون شهری این منطقه است که برای بومی‌ها و ساکنان این مناطق مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

احمدی نوری با اشاره به ترافیک و تردد بسیار سنگین خودرو از مسیر فعلی منجیل به رودبار گفت: در ایام عادی تردد خودرو از این مسیر به چیزی حدود ۲۴ هزار خودرو در طول یک شبانه روز می‌رسد که این آمار در ایام پیک بیشتر از ۳۲ هزار تردد در یک روز است و محور‌ها کشش این حجم از تردد را ندارند.

وی افزود: بنابراین فروشنده‌های بومی نگران کاهش درآمدزایی خود پس از ساخت این آزادراه نباشند چراکه به طور قطع همچنان تردد از مسیر فعلی قابل توجه خواهد بود اما با ساخت آزادراه جدید گره ترافیکی مسیر قزوین – رشت باز می‌شود.

احمدی نوری با تاکید بر اینکه بهره برداری از ۱۱ کیلومتر آزادراه منجیل- رودبار مشکل ترافیکی این منطقه را رفع می‌کند، ادامه داد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات و عدم ریزش‌ها تا پیش آغاز سفرهای نوروزی مهم‌ترین باند این آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ساجد 0 0

    مشخصات آزادراه منجیل – رودبار، گفت: طول این آزادراه 3.5 کیلومتر است و بیش از ۳ هزار کیلومتر؟؟؟؟؟!!!! تونل دارد