| کد خبر: 80109 |

معرفی جاذبه های گردشگری دریایی در نمایشگاه تهران

تین نیوز | جاذبه های گردشگری دریایی ایران در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از امروز در محل نمایشگاه های بین اللمی تهران آغاز به کار می کند، معرفی خواهد شد.
 

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته صبح امروز در تهران با حضور مسئولان در تهران آغاز به کار کرد.
 
سید کاظم خلدی نسب با اشاره به اینکه در این نمایشگاه جاذبه های گردشگری استان های کشور به طور کامل معرفی خواهد شد، اظهار داشت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند از ظرفیت های گردشگری ایران به طور کامل مطلع شوند.
 
به گفته وی، این نمایشگاه بین المللی همچنین فرصتی را ایجاد می کند که بتوانیم که بازدید کنندگان با جاذبه های گردشگری دریایی کشور در شمال و جنوب کشور آشنا شوند.
 
وی خاطرنشان ساخت: همچنین یکی از غرفه های این نمایشگاه به بحث اطلاع رسانی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری اختصاص داده شده است.
 
خلدی نسب بیان کرد: به این ترتیب سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با مراجعه به نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از نزدیک با پروژه های قابل سرمایه گذاری در بخش گردشگری سراسر کشور آشنا شوند.
 
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: بنا بر اعلام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال حاضر بیش از هزار و 500 پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور تعریف شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود در خصوص نمایشگاه گردشگری تهران اذعان داشت: این پروژه های تعریف شده قابلیت جذب گردشگر و فرصت عرضه شدن به سرمایه گذاران بخش خصوصی را دارا هستند.
 
خلدی نسب بیان کرد: در میان این حجم انبوه از پروژه ها، تعداد زیادی پروژه گردشگری در نوار ساحلی و جزایر کشور وجود دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آنها شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی خواهیم بود.
 
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: شناسایی و معرفی داشته ها ، امکانات و ظرفیت های کشور در دو حوزه گردشگری و هتل داری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این دو حوزه، ترغیب و تشویق افراد، شرکتها و موسسات به ورود و فعالیت در این دو بخش و وادار کردن سازمانهای دولتی متولی گردشگری به حمایت و مساعدت از دست اندرکاران صنعت مذکور از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
 
وی همچنین ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور که ناشی از فعل و انفعالات گردشگری است و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری را در کنار فراهم کردن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم به منظور رفع موانع موجود تا حد امکان و با در نظر گرفتن معیارها و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بین المللی گردشگری عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب می شود، یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقای جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه است به گونه ای که از گردشگر گریزی اجتناب شود و تا حدی از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله گرفته شود.
 
لازم به ذکر است، نمایشگاه بین المللی گردشگری وصنایع وابسته تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشور در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری WTO به ثبت رسیده و مورد تأیید و توجه سازمان مذکور است.
 
هرساله اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سوی برگزارکننده در اختیار WTO قرار می گیرد و حضور در آن به عنوان یک رکورد از سوی سازمان فوق الذکر در سوابق شرکت کنندگان ثبت می شود. 
همچنین این نمایشگاه تنها نمایشگاه در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری در تهران است که مجوز قانونی سازمان توسعه تجارت را اخذ کرده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.