| کد خبر: 80091 |

تأمین زیرساخت‌ها برای نگهداری ایرباس ۳۸۰ در مدت ۶ ماه

تین نیوز | عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه آمادگی لازم برای پذیرش ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام (ره) وجود دارد گفت: تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرش هواپیماهای A۳۸۰ از زمان قطعی شدن ورود این هواپیماها به کشور در مدت حداکثر ۶ ماه می‌تواند فراهم شود.

حمیدرضا سیدی با بیان اینکه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ۱۴ فروند هواپیمای زمین‌گیر و غیرعملیاتی وجود دارد گفت: این هواپیماها به خارج از سطوح پروازی و خارج از پارکینگ‌های اصلی فرودگاه منتقل شدند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۳۸۰ که بخشی از خریدهای ایران از شرکت ایرباس در قرارداد اخیر است نیز گفت: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی زیرساخت لازم برای پذیرش این تایپ از هواپیما را دارد ضمن اینکه در سال گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۸۰ متعلق به شرکت هواپیمایی امارات در این فرودگاه به زمین نشست.

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ نیازمند پشتیبانی‌های فنی هستند که زمینه ایجاد آنها فراهم است و آمادگی لازم برای پذیرش این هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وجود دارد.

سیدی تعریض تاکسی‌وی‌های فرودگاه بین‌المللی امام (محل خزش هواپیما قبل از ورود به باند) را یکی از اقدامات برای پذیرش ایرباس ۳۸۰ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هواپیماهای ایرباس‌ ۳۸۰ چهار موتوره هستند عرض آنها نیز پهن‌تر از سایر هواپیماها است. لذا تاکسی وی‌های فرودگاه باید تعریض شوند تا در زمان خزش در تاکسی وی‌ها از آسیب‌رسانی به موتور این هواپیماها جلوگیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای پارک هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه بین‌المللی امام و توسعه فضای اپرون (محل توقف و پارک هواپیما) نیز گفت: با انجام برخی اقدامات، فضای پارک هواپیما از حدود ۴۳ استند به حدود ۵۴ استند افزایش یافت ضمن اینکه در زمان ورود هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ برای پارک آنها مشکل خاصی وجود ندارد لذا با تغییر در طراحی محل پارک هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ فضای لازم برای پارک این هواپیما ایجاد خواهد شد.

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه زمینه برای پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ در این فرودگاه فراهم است افزود: تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرش هواپیماهای A۳۸۰ از زمان قطعی شدن ورود این هواپیماها به کشور در مدت حداکثر ۶ ماه می‌تواند فراهم شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.