| کد خبر: 79825 |

اعزام و پذیرش بیش از ۴۰ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور طی ۱۰ ماه

تین نیوز | طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۴۰ میلیون و ۶۷۵ هزار مسافر در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذيرش شده‌اند.

به‌ گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فردگاه‌های کشور؛ این تعداد مسافر با ۳۳۳ هزار و ۸۲۸ پرواز در فرودگاه‌های کشور جابجا شده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی گروه آمارهوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور در این میان، فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش ۱۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۵۳ مسافر و ۹۳ هزار و ۱۴۱ نشست و برخاست ۳۰ درصد از کل پروازهای ۴۸ فرودگاه (بجز 5 فرودگاه اختصاصی) را به خود اختصاص داد که یک درصد رشد در بخش تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

همچنین فرودگاه  مشهد طی این مدت شاهد اعزام و پذیرش ۷ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۶ مسافر با ۵۰ هزار و ۹۸۳ پرواز بود که در تعداد پروازها در سال۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد و تعداد جابه‌جایی مسافران نیز ۵ درصد افزایش داشت.

در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز طی این مدت ۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۳۱ مسافر از طریق ۴۲ هزار و ۷۵۷ پرواز جابه‌جا شدند که رشد ۱۴ درصدی در بخش تعداد پروازها و رشد ۱۶ درصدی در بخش جابجایی مسافران را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار فرودگاه شیراز نیز با ۲۳ هزار و ۷۱۲ نشست و برخاست و جابجایی ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۲۳ مسافر، فرودگاه  اهواز با یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۷ مسافر و ۱۷ هزار و ۹۰ پرواز، فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۷۰۳ مسافر و ۱۶ هزار و ۹۸ پرواز و فرودگاه تبریز با جابجایی یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۳۵ مسافر و ۹ هزار و ۸۸ پرواز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ماهنامه الکترونیکی آمار در پورتال روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور قابل دریافت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.