| کد خبر: 79799 |

برگزاری نخستین دوره آموزشی ایمنی قایق های تفریحی در خورآذینی سیریک

تین نیوز | منطقه گردشگری خور آذینی در شهرستان سیریک امسال برای نخستین بار میزبان یک هیات دریایی از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای آموزش آخرین نکات ایمنی به ناخدایان قایق های تفریحی بود.

به گزارش تین نیوز از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر فوق، گفت: تعداد 33 نفر از ناخدایان فعال منطقه گردشگری خور آذینی شهرستان سیریک در شرق هرمزگان با حضور در یک دوره آموزشی، اصول بقا در دریا، اطفاء حریق و کمک های اولیه را طی دوره ای یک روزه فرا گرفتند.

وی افزود: استانداردهای جلیقه نجات، نحوه پوشیدن جلیقه نجات، نحوه پریدن به دریا با جلیقه نجات، استانداردهای حلقه نجات، نحوه استفاده از حلقه نجات و نحوه نجات فرد به دریا افتاده از جمله مباحثی بود که در این دوره به فراگیران آموزش داده شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: آشنایی با شیوه های اطلاع رسانی به مراکز جستجو و نجات دریایی در شرایط اضطرار، مثلث آتش، انواع آتش سوزی، راه های پیشگیری از حریق و اطفاء آن و همچنین آشنایی با کپسول های آتش نشانی شناور نیز در این دوره ارایه شد.

نوفرستی گفت: این دوره کاملا رایگان توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای شناورهای تفریحی طراحی شده و علاوه بر منطقه خور آذینی، در سایر سواحل گردشگری استان نیز اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از تهیه طرحی ویژه شناورهای مسافری سخن به میان آورد که به منظور آمادگی دست اندرکاران ناوگان مسافری برای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال 95 به زودی اجرایی خواهد شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان با بیان اینکه دوره های آموزشی مذکور توسط اداره امتحانات و امور دریانوردان تهیه و نظارت می شود، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 4هزار و 500 نفر ساعت خدمات آموزشی در بندر شهید حقانی به عنوان بندر مسافری ایران ارایه شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.