| کد خبر: 79752 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ لزوم توجه به نوسازی موتور سیکلت‌های کاربراتوری

تین نیوز | رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه موتور سیکلت به وسیله امرار معاش تبدیل شده است، گفت: به دلیل افزایش آلایندگی بالای موتور سیکلت های کاربراتوری، لزوم توجه به نوسازی در این بخش به شدت احساس می شود.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با بیان اینکه موتورسیکلت های تهران به اندازه 10 تا 20 میلیون دستگاه خودرو آلودگی تولید می کنند، افزود: به این ترتیب 70 درصد آلودگی هوای تهران از لوله اگزوز موتور سیکلت های کاربراتوری که یکی از منابع بزرگ آلاینده متحرک هستند، منتشر می شوند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سوخت پاک و گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت قرار گرفتن مترو، ‌اظهار داشت: مترو  با دارا بودن مزایای امنیت، آرامش و پاکی یکی از شاخص های مهم در بین گزینه های وسایل حمل و نقل عمومی است، لذا سرمایه گذاری دراین بخش سلامت جامعه در آینده را تضمین خواهد کرد.

حقانی با طرح این سوال که چرا نمایندگان مجلس قانون هوای پاک را به سرانجام نرساندند، ابراز داشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت تا پیش از پایان دور نهم مجلس شورای اسلامی، نسبت به تصمیم گیری در خصوص قانون هوای پاک اقدام نمایند. زیرا هیچ یک از دوره های مجلس در گذشته به اندازه مجلسی که روزهای پایانی خود را سپری می کند با مسئله آلودگی هوا از نزدیک مواجه نبود.

وی افزود: چنانچه به طرح تفصیلی به عنوان سند فرادستی توجه شود، بستر اجرای اصل 50 قانون اساسی که در آن آحاد مردم را ملزم به حفظ محیط زیست می داند، عمل خواهد شد.

حقانی با تأکید بر لزوم افزایش سهم حمل و نقل عمومی به 75 درصد، خاطر نشان ساخت: دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی باید به گونه ای باشد که هر شهروند تنها با پیمودن 300 تا 500 قادر به استفاده از آن باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.