| کد خبر: 79724 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی از ۱۵ اسفند ماه

تین نیوز | رئیس پلیس راهور تهران در خصوص اجرای مصوبه جدید افزایش نرخ جریمه ها از نیمه دوم اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: افزایش نرخ جرایم رانندگی در مصوبه اخیر دولت به گونه ای بوده که تخلفات حادثه ساز بیشترین درصد نرخ را به خود اختصاص داده اند.

سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه افزایش نرخ جرایم 20 تخلف حادثه ساز در سال 89 به تصویب هیات دولت رسید، اظهار داشت: از میان این تعداد 10 تخلف که از اهمیت بیشتری برخوردار بود با افزایش نرخ صد در صدی و 10 تخلف دیگر شاهد افزایش نرخ 50 درصدی بودند. در این میان  استفاده از مواد "الکلی و روانگردان‌" مورد دقت نظر بیشتری قرار گرفته و جریمه در این بخش از 200 به 400 هزار تومان افزایش نرخ را تجربه خواهد کرد.

وی در ادامه کمترین نرخ جریمه را در منطقه مربوط به ایران دانست و تصریح کرد: با توجه به حساسیت برخی جرایم و ارتباط نزدیک آن با امنیت انسان، تخلفاتی چون، عبور از چراغ قرمز، افزایش نرخ جریمه‌ها صددرصدی را به خود اختصاص داده به گونه ای که از 100‌هزار به 200 هزار تومان افزایش قیمت را به همراه داشته است.

حسینی جریمه عبور از چراغ قرمز در کشورهای عربی را مبلغی در حدود 5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در برخی از کشورهای همسایه کسی که از چراغ قرمز عبور کند 5 میلیون تومان جریمه و به مدت 3 ماه راهی زندان می شود.

دیوان عدالت اداری مانعی در اعمال جرایم ایجاد نکرده است
وی در خصوص منوط شدن اعمال نرخ جرایم جدید در اعلام نظر دیوان عدالت اداری،خاطر نشان کرد: پلیس مجری قانون است و مصوبه هیات‌ وزیران خطاب به همه دستگاه‌ها بوده ضمن آنکه، ابلاغی در ارتباط با متوقف شدن اجرای مصوبه هیات دولت به پلیس از سوی دیوان عدالت اداری تحویل نشده است.

بر اساس اعلام نظر کارشناسان حمل و نقل، افزایش نرخ جریمه در تصمیم گیری اخیر دولت، بیش از نرخ تورم بوده و با درآمد مردم همسویی ندارد. اما پلیس بر این اعتقاد است که کارشناسان اقتصادی در هیات‌ دولت در خصوص میزان افزایش نرخ جریمه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

بنابراین طبق قانون میزان جریمه‌ها باید هر سه سال یکبار افزایش یابد که بنا به دلایلی این کار سال گذشته مورد تصویب قرار نگرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.