| کد خبر: 79672 |

وضعیت رضایت‌مندی مشتریان از خودروی ایتالیایی

تین نیوز | «آلفارومئو جولیتا» خودروی ایتالیایی برای نخستین بار به عنوان با کیفیت ترین خودرو بازار ایران نه تنها در کلاس قیمتی خود بلکه بین تمامی خودرو های تولیدی و وارداتی انتخاب شده است.

میزان رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای عرضه شده در بازار ایران شش ماه یکبار توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برآورده شده و با تایید اداره کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن تجارت به صورت رسمی اعلام می‌شود.

اخیرا این گزارش براساس نظر سنجی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پیرامون سطح رضایتمندی مشتریان از خودروهای خود، برای نیمه اول سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

در این گزارش شاخص رضایت از کیفیت در بازه ۱۰۰۰ و رتبه کیفیت از دیدگاه مشتریان در بازه ۱۰۰ امتیازدهی شده است.

در تقسیم‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروها در ۶ گروه قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان و درنهایت گروه آخر بیش از ۱۲۵ میلیون تومان دسته بندی شده است.

در گروه قیمتی خودرو های بالای  ۱۲۵ میلیون تومان، ۷ مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت، ۵ خودروی کره ای، یک خودرو از فرانسه و آلفارومئو جولیتا به نمایندگی از ایتالیا، که با کسب ۸۲۳ امتیاز از شاخص رضایت کیفیت (از ۱۰۰۰ امتیاز) برای دومین سال پیاپی با کیفیت ترین خودرو در این رده قیمتی شناخته شد.

این هاچبک ایتالیایی برای نخستین بار به عنوان با کیفیت ترین خودرو بازار ایران نه تنها در کلاس قیمتی خود، بلکه بین تمامی خودرو های تولیدی و وارداتی انتخاب شده است.

مطالعه رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در سه‌ماهه اول مالکیت خودرو (پیمایش کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر) انجام پذیرفته است. روش نمونه‌گیری در این تحقیق مصاحبه به سه روش تلفنی، حضوری و مکاتبه‌ای با خطای نمونه‌گیری ۲درصد و فاصله اطمینان ۹۵درصد بوده است.

بازه زمانی انجام مصاحبه‌ها در شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۴ و به تعداد ۳۶.۰۸۶ مصاحبه با مالکین ۶۳ مدل خودروی سواری در ایران انجام پذیرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.