| کد خبر: 79655 |

عضو هیئت رئیسه شورای شهر در گفتگو با تین نیوز، عنوان کرد:

◄ دولت، شهرداری، مردم و معوقات مترو

تین نیوز | عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از تصمصیم دولت به خودداری از توجه به بحث مهم فاینانس مترو خبرداد و گفت: دولت در زمینه معوقات مالی تنها جوابگوی شورا نیست و باید در مقابل 12 میلیون شهروند تهرانی پاسخگو باشد.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با تین نیوز، ضمن تاکید بر نقش شهرداری در شرایط سخت تحریم به منظور ساخت مترو، افزود: شهرداری تا به حال با وجود تمام کاستی ها، زمان کوتاهی نیز از اقدام به ادامه ساخت مترو غافل نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم در حمایت از حقوق حقه آنان هستند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر با انتخاب سه نماینده از میان اعضاء، آنها را مامور دریافت معوفات شهرداری از دولت کرده اند، در اینجا توجه دولت را به این امر جلب می کنیم که، تمامی حقوق مالی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، توسط دولت مصوب و ابلاغ شده است.
 
عضو شورای شهر تهران، با خاطر نشان ساختن تاثیر شهرداری در توسعه حمل و نقل شهری در زمان اعمال تحریم های سخت از سوی کشورهای اروپایی، گفت: با توجه به همراهی شهرداری با دولت در مواقع سخت، اینک شرایط ایجاب می کند تا با اجرای موفق برجام، دولت نسبت به همکاری با این بخش سعه صدر بیشتری به خرج دهد.

 قناعتی در اشاره به وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی و صبوری مردم در ایام استفاده از آن، ابراز داشت: کیفیت نازل و معطلی های طولانی به منظور استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در زمان تحریم از اذهان مردم پاک نشده است. آیا زمان آن نرسیده تا با اختصاص بودجه به این بخش کمی نسبت به کاستی ها به ویژه در مترو از سوی دولت پرداخته شود؟
 
وی با انتقاد از تصمیم دولت به نپرداختن به بحث فاینانس مترو در زمان سفر رئیس جمهور چین به ایران، گفت: وقتی شاهد هستیم که شرایط کشور با برداشته شدن تحریم ها در مسیر بهبود قرار گرفته و مسئولان دولت چین به ایران سفر می کنند و در پی آن یک قرارداد 600میلیاردی به امضا می رسد، توقع مردم تهران و روزانه 2میلیون شهروندی که به این کلانشهر رفت و آمد می کنند این است که مترو در اولویت های دولت قرار داشته باشد.

عضو هیت رئیسه شورای شهر توسعه مترو را یکی از شاخص های مورد تاکید در کاهش آلاییده ها دانست و اظهار داشت: انتظار می رفت تا دولت تدبیر و امید که همواره مشکلات مردم را دغدغه خود دانسته، در زمان حضور هیئت بلند پایه چین در کشور نسبت به انعقاد قرارداد فاینانس مترو تدابیر ویژه ای را می اندیشید تا جبران کسری ها در 12 سال تحریم تا حدی نزد مردم شده باشد.

پیش از این در دولت نهم و دهم بودجه شهرداری ها به این بخش پرداخت نشد و شهرداری ناگزیر از مدیریت شهر از محل بودجه حاصل از درآمدهای پایدار شد. با تداوم این کار، شهرداری تنها به پرداخت حقوق کارکنان خود و هزینه های جاری از محل درآمد یاد شده کفایت کرده و نسبت به توسعه حمل و نقل شهری اهتمام ورزید. کاری که امید می رفت با روی کار آمدن دولت یازدهم و توجه ویژه آن به رفاه عمومی، با همراهی دولت تدبیر وامید همراه شود.

صد البته با تحقق اجرای برجام، دولت دکتر روحانی با لحاظ کردن بودجه 70 درصدی خاص مترو، توجه خود نسبت به این مهم را مد نظر قرار داده که امید می رود در مجلس دهم مورد تصویب نمایندگان تازه نفس مردم قرار بگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.