| کد خبر: 79643 |

کاردار ایران در انگلیس خبر داد،

درخواست بیش از ۳۰ شرکت انگلیسی برای عضویت در اتاق بازرگانی ایران و انگلیس

تین نیوز | کاردار کشورمان در لندن با بیان این که در حال حاضر تصمیم جدی برای ارتقا روابط با انگلیس در سطح سفیر گرفته نشده است اعلام کرد: برای حضور در اتاق بازرگانی ایران و انگلیس، بیش از 30 شرکت تقاضای عضویت داده‌اند که نشانه‌ای از جلب توجه شرکت‌های انگلیسی جهت تجارت با ایران است.

در خواست بیش از 30 شرکت انگلیسی جهت عضویت در اتاق بازرگانی ایران و انگلیس
محمدحسن حبیب الله زاده  در رابطه با تمایل شرکت‌ها و موسسات ایرانی و انگلیسی برای همکاری با یکدیگر افزود: شرکت‌های زیادی علاقمندی خود را برای همکاری ابراز کرده‌اند. موسسات و شرکت‌هایی که در حوزه خدمات مالی، نفت و گاز، زیر ساخت، راه آهن، فرودگاه فعال هستند برای همکاری از خود اشتیاق نشان می‌دهند. اتاق بازرگانی ایران و انگلیس هم که طی چند سال بدلیل تحریم و رویکرد انقباضی دولت انگلیس برای تجارت با ایران در شرایط سکون و رخوت بسر می‌برد، اخیرا با حجم تقاضای زیادی از درخواست عضویت شرکت‌های انگلیسی روبرو شده است و بیش از 30 شرکت تقاضای عضویت داده‌اند که نشانه‌ای از جلب توجه شرکت‌های انگلیسی جهت تجارت با ایران است.

وی ادامه داد: در این رابطه انجام تبادل هیات‌های تخصصی در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و گاز، زیر ساخت، راه آهن، هواپیمایی و فرودگاه در دست طراحی و انجام است.

حجم درخواست انگلیسی‌ها برای انجام سفرهای گردشگری به کشورمان افزایش یافته است
حبیب الله زاده به موضوع تسهیل روادید بین ایران و انگلیس و تلاش‌های صورت گرفته در بخش گردشگری اشاره کرد و در این ارتباط توضیح داد: در تابستان گذشته و پس از اصلاح توصیه مسافرتی وزارت امورخارجه انگلیس در خصوص انجام سفرهای توریستی به ایران، حجم درخواست برای انجام سفرهای گردشگری به کشورمان افزایش یافته است. در این میان بدلیل عدم صدور روادید برای اتباع انگلیسی در لندن، مشکلاتی برای گردشگران انگلیسی وجود داشته است و هر چند که صدور ویزای آنها از طریق سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اطراف صورت می‌پذیرد اما کماکان توام با دشواری هایی است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به جامعه صدها هزار نفری شیعیان مقیم انگلیس، تقاضا برای سفرهای گردشگری مذهبی و زیارت اماکن مذهبی کشورمان فوق العاده زیاد است. امیدواریم با توافقی که اخیرا صورت پذیرفت، بزودی امکان صدور روادید در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن فراهم گردد و از این منظر سفرهای زیارتی به کشورمان تسهیل شود.

فعلا تصمیم جدی برای ارتقا روابط در سطح سفیر با انگیس نداریم
حبیب الله زاده همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تصمیم جدی برای ارتقا روابط با انگلیس در سطح سفیر گرفته نشده است گفت: مجلس شورای اسلامی در سال 1390 طرحی را به تصویب رساند که سطح روابط دو کشور و نیز وضعیت آتی آن را مشخص کرده و ما نیز متعهد به اجرای آن هستیم. بر این اساس هرگونه تصمیم پیرامون سطح روابط تابع قانون مصوب مجلس و تصمیمات ملی خواهد بود و فعلا تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در انگلیس و نحوه بازگرداندن آنها به کشورمان نیز گفت: عمده دارایی‌هایی که ناشی از تحریم بوده مربوط به بدهی نفتی شرکت انگلیسی- هلندی شل به وزارت نفت است که بدلیل مسدود شدن حساب، امکان پرداخت آن وجود نداشته است. اخیرا مذاکراتی بین وزارت نفت کشورمان و شرکت شل در خصوص بازپرداخت این بدهی صورت پذیرفته است و امیدواریم بزودی بدهی مذکور پرداخت شود.

کاردار کشورمان در لندن همچنین از صدور وزا به صورت همزمان در سفارتخانه‌های ایران و انگلیس خبر داد و گفت: در جریان سفر اخیر وزیر محترم امورخارجه کشورمان به لندن که برای شرکت در کنفرانس سوریه صورت گرفت و طی دیداری که بین وزاری امور خارجه دوکشور صورت گرفت، توافق شد تا کار صدور ویزا طی چند هفته آینده آغاز شود. البته ممکن است این زمان به دلایل فنی اندکی پس و پیش بشود اما هر دو سفارتخانه ایران و انگلیس به صورت همزمان کار صدور ویزا در لندن و تهران را آغاز خواهند کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.