| کد خبر: 79611 |

عبده‌تبریزی:

نمی‌توان یک‌باره یارانه‌ها را قطع کرد

تین نیوز | مشاور اقتصادی وزیر راه گفت:به طرح هدفمندی یارانه‌ها باید نگاه امنیت اجتماعی داشت و باید دانست که نمی توان به صورت یک باره پرداخت یارانه ها را قطع کرد زیرا دولت نیازمند تحقیق و انتخاب دقیق افرادی است که اگر یارانه نگیرند هم برایشان فرقی نمی‌کند.

حسین عبده تبریزی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه درباره شعارهای انتخاباتی نمایندگان قبل از ورود به مجلس گفت: برخی از شعارهای نامزدهای انتخاباتی بیشتر برای جذب مردم و کشاندن آنها  پای صندوق رای است و به همین علت است که این شعارها  عموما به معضلات و مشکلاتی دامن می زند که بعضا حل شدنی نیستند  و یا  حل کردن آنها در توان نمایندگان مجلس نیست .

او مهمترین مشکل روبروی  اقتصاد کشور را  نبود احزاب متحد و یک صدا که سواد اقتصادی داشته باشند  عنوان کرد و افزود: اگر حزبی هم  در کشور وجود دارد، معمولا  صحبت هایش تدوین شده نیست.

عبده تبریزی گفت : قوانین مصوب دولت های قبلی ناسخ و منسوخ نامعلومی دارد  که حل آنها  کار مجلس نیست و مجلس برای رفع معضلات  قوانین  پیشین نیازمند حقوقدانان  خبره ای است که به  قوانین  پیشین و بعضاً همسان با کشورهای اروپایی (به علت آنکه  برخی از قوانین کشور برگرفته از همان قوانین است)  مطلع باشند .

او رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور را بسیار ایده آل عنوان کرد و افزود: ما اگر تا سال 1400 به رشد 6 درصدی هم برسیم باز هم به جایگاه  سال 90 برخواهیم  گشت زیرا  مشکلات اقتصادی کشور به قدری بزرگ و جدی است که بی شک بی توجهی به آن  آسیب های مهلکی را در پی خواهد داشت .

این کارشناس اقتصادی در باره هدفمندی یارانه ها گفت : به این طرح باید نگاه امنیت اجتماعی داشت و باید دانست که نمی توان به صورت یک باره پرداخت یارانه ها را قطع کرد زیرا دولت  نیازمند  تحقیق و انتخاب دقیق افرادی است که اگر یارانه نگیرند هم برایشان فرقی نمی کند .

عبده تبریزی ادامه داد: دولت باید از اقشار خاص حمایت کند نه اینکه وقتی در پردیس مسکن مهری می سازد  شاهد هجوم خریدارانی باشیم که  پس از خرید واحدهای خود را خالی می گذارند و می روند، این یعنی اینکه  نیازمندان واقعی صاحبخانه نشدند  .

این کارشناس اقتصادی گفت : باید بدانیم که  آثار مخرب تحریم ها یک روزه قابل حل نیست و رفع تحریم ها در کوتاه مدت اثر گذار نخواهد بود .

او ادامه داد: درست است که در سال 85-84 اوضاع بانکی کشور درخشان نبود اما  تحریم ها همان وضع نابسامان را  هم  چند برابر کرد .

عبده تبریزی تصریح کرد : در این میان  بسیاری از مشکلات ساختاری هم بود که ارتباطی با تحریم ها نداشت که بهتر است برای صاف کردن  جاده اقتصاد کشور اول آن مشکلات رفع گردد .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.