| کد خبر: 79597 |

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌و‌نقل ریلی خبر داد

ورود ۴۰ دستگاه واگن مسافری تولید داخل به ناوگان از ابتدای ۹۵

تین نیوز | عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌و‌نقل ریلی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه واگن مسافری که در مرحله آزمایش نهایی قرار دارد از ابتدای سال ۹۵ وارد ناوگان ریلی کشور می‌شود.

محمد خان‌احمدی اظهار داشت: از سال 88 که شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به بخش خصوصی واگذار شد، تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصمیم گرفتند، خودشان بازرگانی فروش خود را به عهده بگیرند، بنابراین با مشارکت این 10 شرکت ریلی ‌‌شرکت سفیر ریل آسیا‌ تأسیس ‌شد.

وی افزود: زمانی که شرکت رجاء دولتی بود، امور فنی و فعالیت‌های راهبری و مدیریتی همه شرکت‌های ریلی از طریق این شرکت‌ انجام می‌شد، اما پس از خصوصی‌سازی رجاء، شرکت‌ها متمایل شدند که خود کارهای فنی و راهبری خود را انجام دهند، بنابراین 10 شرکت ریلی با همکاری یکدیگر شرکت سفیر ریل آسیا را ایجاد کردند و سهامداران آن، 10 شرکت ریلی هستند.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌و‌نقل ریلی با بیان اینکه این شرکت نماینده و کارگزار شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری است، گفت: ما مدیریت فروش و راهبری فنی را انجام می‌دهیم، ضمن آنکه فعالیت‌های هماهنگی 10 شرکت ریلی نیز از این طریق انجام می‌شود.

خان‌احمدی به فراهم‌آوری شرایط مناسب و تسهیلات ویژه در سیستم فروش بلیت قطار 10 شرکت ریلی اشاره کرد و افزود: اگر آژانسی بخواهد مجوز فروش بلیت یکی از شرکت‌های هواپیمایی را اخذ کند، باید ضمانت‌نامه سنگین به آن شرکت بدهد، در صورتی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در بخش فروش بلیت قطار، آژانس‌ها مستقیم با شرکت سفیر ریل آسیا به عنوان کارگزار و نماینده 10 شرکت ریلی قرارداد ببندند و همبستگی در این باره ایجاد شود.

مدیرعامل سفیر‌ریل آسیا بیان کرد: این 10 شرکت ریلی شامل شرکت‌های راه‌آهن شرقی بنیاد، شرکت راه‌آهن حمل و نقل، شرکت مهتاب‌سیر جم، شرکت نورالرضا، شرکت ریل‌ سیر کوثر، شرکت ریل ترابر صبا، شرکت وانیاریل، شرکت رعد تبریز، شرکت هستیا و شرکت جوپار است.

ایجاد شرایط رقابتی در فروش بلیت قطار
خان‌احمدی با اشاره به ایجاد شرایط رقابتی سالم برای شرکت‌های ریلی در فروش بلیت قطار، گفت: ‌در سیستم جدید فروش بلیت، شرکت‌ها باید در راستای‌ برنده بودن در رقابتی سالم، از راهکارهای بازرگانی که پیش از این وجود نداشت، استفاده کنند که در این راستا می‌توان به ‌طرح‌های مختلف تخفیفی اشاره کرد.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌و‌نقل ریلی اظهار داشت: ‌وجود دو شرکت سفیر ریل و رجاء در کنار یکدیگر در بخش فروش بلیت، علاوه برحق انتخاب به مسافر، از پراکندگی و سردرگمی مسافران‌ جلوگیری می‌کند، ضمن آنکه موجب بالا رفتن سطح کیفیت خدمات خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسافران برای تهیه بلیت قطار این 10 شرکت ریلی (غیر از رجاء) در مسیرهای مختلف‌، می‌توانند به آدرس اینترنتی www.safirrail.ir مراجعه کنند.

ورود 40 دستگاه واگن مسافری تولید داخل به ناوگان در ابتدای سال 95
خان‌احمدی با بیان اینکه کل ناوگان این شرکت‌ها 850 دستگاه واگن مسافری است، افزود:‌ در سال جاری 50 دستگاه واگن نو چهار تخته لوکس نیز از واگن پارس و شرکت فلور سبز خریداری و وارد ناوگان شد.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه همچنین 3 دستگاه واگن سالنی اتوبوسی نیز از کشور کره خریداری شده است، افزود: 40 دستگاه واگن مسافری دیگر نیز در مرحله تست نهایی است که اوایل سال 95 به ناوگان وارد می‌شود.

مدیرعامل سفیر‌ریل آسیا بیان کرد: هفته گذشته بود که قطار جدید شرکت ریل‌ترابر صبا در مسیر اصفهان ـ مشهد راه‌اندازی شد که واگن‌های این قطار شامل 8 دستگاه واگن است که از واگن‌پارس خریداری شد‌، ضمن آنکه‌ 3 دستگاه واگن دیگر نیز به این قطار افزوده ‌شد.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی تأکید کرد: در راستای تقویت تولید ملی و توجه به اقتصاد مقاومتی، تلاش کردیم اغلب ناوگان خود را از طریق شرکت‌های داخلی تولیدکننده ‌واگن نظیر فلور سبز زرند کرمان و واگن‌پارس اراک تأمین کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.