| کد خبر: 78701 |

عسگر اولادی: ضرورت ایجاد خط هوایی باری ایران - روسیه

تین نیوز | برای افزایش صادرات مواد غذایی و فاسدشدنی، به کارگوی هوایی یا خط باری هوایی با روسیه نیاز دارد.
 

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه درباره تعاملات ایران و روسیه گفت: در 200 سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی با دولت روسیه داشتیم و روابط ایران و روسیه بر تفاهم و دوستی بنا شده است.
 
وی افزود : هر سال 4 هیات به نقاط مختلف روسیه از جمله آستاراخان ، سنت پترزبورگ و مسکو و ... اعزام و در 3 نمایشگاه حضور پیدا می‌کنیم.
 
عسگراولادی افزود: در روزهای آینده نمایشگاه پلاستیک و پتروشیمی و غذایی در روسیه برپا می‌شود و ما هیات‌هایی را به روسیه اعزام می‌کنیم.
 
عسگر اولادی تصریح کرد : روسیه در سال 40 میلیارد دلار مواد غذایی و کشاورزی وارد می کند که سهم ایران 50 میلیون دلار و سهم اروپا 10 میلیارد دلار است و به دلیل مشکلات ترکیه و اروپا فرصتی خوبی برای ایران فراهم شده است. 
 
وی تاکید کرد:‌ برخی مشکلات تجارت با روسیه حل شده است و برخی دیگر باید برطرف شود و با توجه به اینکه مشکل روادید حل شده اما اکنون مشکل مالی وجود دارد زیرا پول روسیه روبل است و دلار و یورو دریافت نمی‌کند که از دولت خواهش می‌کنیم سازمانی، بانک یا بیمه‌ای ، تنزل ارزش و نوسان شدید نرخ ارز را برای صادرکنندگان ما بیمه کند.
 
وی تصریح کرد:‌یکی از مواردی که باید ساماندهی شود تعرفه واردات به روسیه است که روسیه برای کالاهای ما تعرفه ویژه‌ای گذاشته است و تعرفه واردات و گمرکی در ایران 10 دلار و در روسیه 15 دلار است و در صحبت‌های که رئیس جمهور کشورمان با پوتین کرده قول حل این مسئله را داده است.
 
عسگر اولادی تاکید کرد:‌ برخی از صادرکنندگان ما برای دریافت وام از بانکها، صادراتشان را افزایش می‌دهند و در گمرک باقی می‌ماند و عوارض بیشتری پرداخت می‌کنند و بانک توسعه صادرات تنها 7 دلار حق انتقال دارد که در این مورد هم مشکلات اساسی داریم.
 
وی با بیان اینکه سبزی و صیفی‌ ها از کالاهایی است که به حمل و نقل هوایی نیاز دارد ، تصریح کرد:‌ بسیاری از کالاهای ما از جمله سبزی و صیفی‌ و برخی از کالاهای فاسدشدنی است و مسیر هوایی فعال با روسیه هستیم که از دولت برای حل این مشکل درخواست کمک کردیم تا هفته‌ای 2 روز پرواز از تهران به یکی از شهرهای روسیه داشته باشیم.
 
عسگر اولادی با تاکید براینکه بعد از برجام ، دولت موفق به حل برخی از مشکلات شده است ، گفت : تعرفه واردات به روسیه برای سایر کشورها از جمله ارمنستان، قزاقستان صفر شده است و برخی از افراد بخشی از کالاهای خود را به ارمنستان می برند و از آنجا به روسیه صادر می‌کنند. 
 
وی تصریح کرد:‌ بیشترین خریداران ما از جنوب روسیه است و باید هفته‌ای یک پرواز از ایران به جنوب روسیه داشته باشیم که از معاون اول تقاضا کردیم.
 
عسگر اولادی با بیان اینکه عمده صادرات روسیه به ایران ؛ میلگرد، کاغذ و چوب است ، گفت: ما کالاهای پتروشیمی با ارزش 200 میلیون دلار صادر می‌کنیم که با تحولات اخیر قطعا افزایش می یابد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.