| کد خبر: 78689 |

◄ روحانی: ۵ میلیارد دلار پول بلیت هواپیما در جیب کشورهای همسایه

تین نیوز | رییس جمهور با بیان اینکه طی دوره ای ایران در حمل و نقل هوایی مقام اول را داشته است، اظهار داشت: سال گذشته میلادی مردم ایران بالغ بر 5 میلیارد دلار پول بلیت هواپیما را نصیب کشورهای همسایه کرده اند.

به گزارش تین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه شنبه شب (13 اسفندماه) در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، در خصوص موضوع قرارداد 118 فروند هواپیمای ایرباس که در سفر اروپایی خود در فرانسه به امضا رسید، گفت: در موضوع قرارداد 16 ساله خرید هواپیما یک دلار از پول نفت را هزینه نمی کنیم، بلکه هواپیما اینجا حمل مسافر می کند و بخشی از درآمد به عنوان اجاره هواپیما پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ظرف 7 سال با پرداخت اجاره ما مالک هواپیما می‌شویم، اظهار داشت: در سال گذشته میلادی مردم کشور ما حدود 5 میلیارد دلار پول بلیت هواپیما دادند که بیشتر این رقم نصیب شرکت‌های هوایی کشورهای همسایه ما شده است. این در حالی است که در دوره ای ایران در منطقه از نظر حمل و نقل هوایی در رتبه نخست قرار داشت.

روحانی با اشاره به اینکه چرا مردم ما باید با پروازهای دیگر به شرق و غرب بروند و در ایام حج با پروازهای خارجی عازم سفر شوند، بیان کرد: فرانسه در سال گذشته 83 میلیون توریست داشت. ایران که جاذبه‌اش کمتر از فرانسه نیست، باید صنعت توریسم را سامان دهیم که بخشی از کار در گرو فراهم نمودن امکانات مناسب راه‌ها، راه‌آهن و حمل و نقل هوایی است که باید آماده کنیم.

رییس جمهور، خاطرنشان کرد: قرار است طی یک دوره 8 ساله 140 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شود و با توجه به پروازهای طولانی بین المللی و داخلی کشور قطعا به این 12 فروند هواپیماهای دورپرواز نیاز داریم. این هواپیماها، اولین هواپیماهایی نیستند که در اختیار ما قرار خواهند گرفت.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.