| کد خبر: 78676 |

نام‌گذاری یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو به نام «شهدای رسانه»

تین نیوز | بعد از تغییر نام چندباره مترو میدان جهاد (فاطمی) این بار قرار است نام‌گرفته شده از این مترو، بر روی یکی دیگر از ایستگاه‌های در دست افتتاح شهرداری قرار گیرد.

28 اردیبهشت 1394، ایستگاه مترو میدان فاطمی (جهاد) از خط 3 مترو به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. در آن مراسم، هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه به‌یک‌باره موضوع تغییر نام این ایستگاه را مطرح کرد.

وی اعلام کرد که ایستگاه مترو فاطمی (جهاد) به نام شهدای رسانه نام‌گذاری خواهد شد و پس از آن بود که تابلوهای این ایستگاه نیز تغییر نام پیدا کرد.

پس‌ازاین اتفاق اما، اعضای شورای اسلامی شهر تهران که به‌صورت قانونی مسوولیت نام‌گذاری ایستگاه‌های مترو را بر عهده دارند، اعلام کردند که این ایستگاه مترو باید تغییر نام پیدا کرده و بار دیگر به ایستگاه جهاد تغییر نام دهد.

توجیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران این بود که مردمی که قرار است از ایستگاه‌های مترو استفاده کنند، در صورتی که نام محلی که ایستگاه در آن واقع شده را از بلندگوی مترو نشنود، دچار اشکال شده و تردد آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

بر همین اساس، روز گذشته شاهد بودیم که بار دیگر موضوع نام‌گذاری و تغییر نام 53 مورد از ایستگاه‌های مترو در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و بر اساس آن، بار دیگر مترو شهدای رسانه به نام جهاد تغییر نام یافت.

داستان دنباله‌دار انتخاب یکی از ایستگاه‌های مترو به نام «شهدای رسانه» اما انگار تمامی ندارد چرا که امروز محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بار دیگر در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تقاطع روگذر بلوار ارتش و اتوبان شهید صیاد شیرازی به این موضوع اشاره کرد.

وی در این رابطه گفت: طبق قانون، وظیفه نام‌گذاری‌ها بر عهده اعضای شورای اسلامی شهر تهران است و هر مکانی که قرار است نام‌گذاری شود، باید با هماهنگی اعضای کمیسیون نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران باشد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه نام‌گذاری ایستگاه مترو جهاد به نام شهدای رسانه پیشنهاد شهرداری بود، خاطرنشان کرد: شهرداری این پیشنهاد را مطرح کرده و پس از آن مقدمات این کار فراهم شد اما اعضای شورای شهر تهران نه اینکه بخواهند با ما مخالفتی کنند بلکه به دلیل برخی مسائل دیگر، ترجیح دادند نام این ایستگاه را تغییر دهند.

قالیباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته‌شده به‌منظور نام‌گذاری یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو به نام «شهدای رسانه» اظهار کرد: این مشکل را با نام‌گذاری یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو که در آینده افتتاح خواهند شد به نام شهدای رسانه حل خواهیم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.