| کد خبر: 78593 |

راه اندازی نهمین خط مستقیم کانتینری ایران به چین

تین نیوز | با ورود اولین کشتی کانتینربر ایران متعلق به شرکت حمل کانتینری کشتیرانی به استان کینژو چین، نهمین خط کشتیرانی ایرانی به این کشور راه اندازی شد.


با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی به استان کینژو چین، اولین کانتینر برایرانی با نام پرارین وارد این استان شد.
 
این اولین کشتی است که در مسیر جدید اتصال ایران و خاورمیانه به خلیج تونکین و استان  کینژو فعالیت می کند. این خط جدید به گفته رسانه های چینی در جهت انجام پروژه جاده ابریشم  و حضور تجاری سیاسی و نظامی صورت گرفته است.
 
بر اساس این گزارش، ورود این کانتینربر به چین با رهسپار شدن یک قطار از ژجیانگ به ایران و پیمودن 10 هزار کیلومتر در یک سفر دو هفته ای هم زمان شد.
 
اخیرا شاهد دیدار رئیس جمهور چین با همتای ایرانی خود در ایران بودیم که منجر به عقد ده ها توافق نامه مشترک میان دو کشور از جمله سرمایه گذاری شش میلیارد دلاری ایران در اجرای پروژه راه ابریشم شد.
 
این دیدار همچنین شامل توافق نامه همکاری ده ساله در زمینه تجارت نفت و گاز به ارزش 600 میلیارد می شود.
 
لغو تحریم ها باعث شدت گرفتن روابط ایران و چین به ویژه در زمینه انرژی می شود که منجر به دیدار رسمی و ناگهانی رئیس جمهور چین با همتای ایرانی خود شد. 
 
شایان ذکر است کشور چین حتی در زمان تحریمها نیز روابط تجاری خود با ایران از جمله خرید نفت ایران را متوقف نکرد و حتی بندر عباس نیز در ماه اکتبر میزبان ناو چینی بود.
 
شرکت حمل کانتینری کشتیرانی در حال حاضر به هشت بندر چین شامل شانگهای، نینگبو، کینگ دائو، تیانجین، دالیان، لیانگ یونگ گانگ، زیامین و شنزن خط مستقیم کشتیرانی دارد که با اعزام اولین کشتی کانتینر بر به استان کینژو، نهمین خط مستقیم کشتیرانی ایران به چین راه اندازی شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.