| کد خبر: 77800 |

مدیر دفتر منطقه ای ایکائو:

ایمنی پروازی در آسمان ایران موجب افزایش در خواست پروازهای عبوری شد

تین نیوز | مدیر دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه گفت: نا امنی در اسمان برخی از کشورهای منطقه موجب شد تا سازمان ایکائو از ایران درخواست افزایش پروازهای عبوری از فضای کشورمان را داشته باشد و تاکنون صنعت هوانوردی ایران به خوبی توانسته خدمات ایمن را به این پروازها ارائه دهد.

محمد سماوی روز سه شنبه افزود: پیش از لغو تحریم ها جمهوری اسلامی ایران از نظر ارائه سرویس های ناوبری ، مراقبت پرواز و کنترل ترافیک هوایی در شرایط بسیار خوبی قرار داشت و با لغو تحریم ها صنعت هوانوردی ایران با خرید تجهیزات مدرن ارائه سرویس های ناوبری خود را بسیار ارتقا خواهد داد.

سماوی معتقد است : لغو تحریم ها ، امکان آن را فراهم می سازد تا ایران بتواند به سهولت تجهیزات ناوبری هوایی خود را نوسازی کند و در این صورت هرگونه ارائه سرویس به پروازهای هوایی با ایمنی بسیار بالایی انجام خواهد شد.
مدیر دفتر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم های اقتصادی را تبریک گفت و افزود : رفع تحریم ها پیامد رشد و توسعه صنعت هوانوردی ایران را در سال های آینده در منطقه خاورمیانه به دنبال خواهد داشت .

وی یکی از مدعوین حاضر در اجلاس هوانوردی ایران 2016 بود که به تهران سفر کرده است .

سازمان بین المللی هوانوردی کشوری موسوم به ' ایکائو ' یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد محسوب می شود . 
مرکز هوانوردی آسیا و پاسیفیک موسوم به « کاپا » اجلاس هوانوردی ایران 2016 را در تهران روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه برگزار کرد .

کاپا یک موسسه بین المللی هوانوردی است که در سال 1990 در استرالیا تاسیس شد و ابتدا فعالیت این مرکز محدود به منطقه آسیا پاسیفک بود و به همین دلیل با نام centre for Asia pacific aviation و عنوان اختصاری CAPA به مخاطبان معرفی شد، اما فعالیت این موسسه بعدها با همین عنوان به همه قاره های جهان گسترش یافت.

هدف اصلی تشکیل کاپا، ارائه آمار واطلاعات هوانوردی به کاربران بود، اما در ادامه تحلیل های اقتصادی بازار هوانوردی به فعالیت های آنان اضافه شد، کاپا سالیانه یک اجلاس جهانی دارد که در یک نقطه از جهان برگزار می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.