| کد خبر: 77247 |

تخفیف فولکس واگن برای تعویض خودروهای فرسوده

تین نیوز | فولکس واگن ممکن است به مالکان مدلهای قدیمی آلاینده این شرکت در صورت مراجعه برای تعویض خودرویشان با خودروهای جدید، تخفیف دهد.

فولکس واگن پس از اینکه در سپتامبر گذشته به نصب نرم افزار غیرقانونی برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا اقرار کرد، گرفتار بزرگترین بحران تاریخ 78 ساله خود شده است.

بر اساس گزارش ماهنامه آلمانی منیجر مگزین، این گروه خودروسازی اکنون انتظار دارد هزینه این رسوایی که شامل فراخوان 8.5 میلیون خودرو در اروپا است، از 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) فراتر رود.

در همین راستا فولکس واگن بدنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و تثبیت فروش است تا پیامدهای این رسوایی را محدود کند. تشویق مالکان خودروهای فولکس واگن برای خرید خودروهای جدید می‌تواند آمار فروش این شرکت را بالا برده و فشار متوجه نمایندگی‌های فروش این شرکت برای تعمیر سریعتر خودروهای آلاینده را بردارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان، این پیشنهاد ویژه ممکن است شامل حال مالکان خودروهایی شود که موتور دیزلی 1.6 لیتری دارند و رفع آلایندگی آنها نیازمند اصلاحات سخت افزاری پرهزینه ای است.

این پیشنهاد تنها به آلمان محدود خواهد شد که حدود 2.4 میلیون خودروی مجهز به نرم افزار جنجالی به فروش رفته اند.
فولکس واگن در واکنش به این گزارش، به رویترز گفت: برای این شرکت و نمایندگیهای فروش در نظر گرفتن پیشنهادات ویژه برای مشتریان امری عادی محسوب می‌شود.

رسوایی آلایندگی بیش از یک چهارم از ارزش بازار سهام فولکس واگن کاسته و مدیرعامل باسابقه این شرکت را مجبور به استعفا کرد و باعث به راه افتادن تحقیقات و شکایتهایی علیه فولکس واگن در سراسر جهان شد.

فولکس واگن برنامه‌های سرمایه گذاری در برند فولکس واگن را که بزرگترین واحد این گروه خودروسازی از نظر میزان درآمد است، کاهش داده و برای اینکه بتواند از عهده هزینه‌های مربوط به رسوایی آلایندگی خود بربیاید، به روند کاهش هزینه‌ها سرعت بخشیده است.

این گروه خودروسازی قصد دارد ترفیع‌های مدیریتی در برند فولکس واگن را سال آینده معلق کند و در نسل جدید مدل محبوب گلف تا حد ممکن از قطعات کنونی استفاده کند تا صدها میلیون یورو صرفه جویی بعمل آورد.

فولکس واگن همچنین در راستای تحقیقات داخلی از بحران آلایندگی خودروهایش، بیش از 10 نفر از مدیران ارشد شامل مهندسان رده بالا را معلق کرده است.

دو منبع آگاه به رویترز اظهار کرده اند فولکس واگن اکنون هانو یلدن، مدیر نیرومحرکه الکترونیکی را که 22 سال سابقه فعالیت در این شرکت داشته و در بخش موتور و سیستمهای کنترل نرم افزاری و سخت افزاری تخصص دارد، از کار معلق کرده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.