| کد خبر: 77229 |

◄ وقتی همه از توسعه خطوط ریلی حومه‌ای و فرعی باری می‌گویند

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن معتقد است با ایجاد و توسعه خطوط جدید حومه‌ای، با توجه به اهداف تعریف شده در افق ۱۴۰۰، ظرفیت حمل مسافر در این بخش تا ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد.

به گفته محسن پورسیدآقایی قطارهای حومه ای به صورت چهار واگنه با ظرفیت ۳۳۶ صندلی اتوبوسی و سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

سید مرتضی ناصریان کارشناس حمل و نقل نیز بر اساس نظری که در مورد این مطلب نوشته، معتقد است: توسعه و ترویج خطوط و حمل حومه ای باعث افزایش قابل توجه در عملكرد مسافری ریلی و بهبود وجهه آن نزد مردم و مسئولان می شود.

ناصریان همچنین خاطرنشان می کند: هرچند ممکن است توسعه و ترویج خطوط و حمل حومه ای صرفه مالی برای شركت راه آهن نداشته باشد ولی از ابعاد ملی دارای صرفه اقتصادی است. تحرك شركت راه آهن در این زمینه قطعا گام مهم و مفیدی برای ترویج حمل و نقل عمومی و ریلی است كه كاملا همسو با اقتصاد مقاوتی و سیاست ها و اسناد بالادستی بخش حمل و نقل است البته در طراحی و جزییات باید از اصول فنی و مهندسی به نحو مناسبی بهره گیرد تا موفقیت موردنظر با كمترین هزینه ها حاصل گردد.

وی تاکید می کند: مشابه این موضوع در توسعه خطوط فرعی باری به صنایع و معادن ضرورت دارد. در واقع شبكه سراسری ریلی همچون شاهرگ های گردش بار در كشور هستند و برای اتصال به مبادی بار نیاز به خطوط فرعی است تا مجتمع های معدنی و صنعتی و كشاورزی بدون نیاز به حمل مكرر و تخلیه و بارگیری كه موجب اتلاف هزینه و زمان است، بتوانند از حمل ریلی استفاده نمایند و این مجتمع ها سرچشمه های پركننده یا تغذیه كننده شاهرگ ها یعنی شبكه سراسری به شمار می روند. وقتی یك خط فرعی به طول مثلا بیست كیلومتر احداث می شود بار جذب شده صدها كیلومتر در شبكه سیر می كند و بهره وری خطوط به شدت بالا می رود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رفیق 0 0

    تیتر مطلب با محتوای آن مطابقت ندارد یک کارشناس نظری را ذیل صحبت مدیرعامل راه آهن نوشته است و شما یعنی تین نیوز تیتر زده است که همه از خطوط فرعی می گویند این همه کیست؟ مدیرعامل راه آهن یا یک کارشناس؟