| کد خبر: 77224 |

احتمال تفاهم همکاری در زمینه ریلی با آلمان‌ها

تین نیوز | معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک برای همکاری با راه آهن ایران درخواست‌های زیادی ارائه داده اند.


محمدرضا نصرت نظامی در حاشیه مراسم افتتاح مهمانسرای اداره کل راه آهن جنوب شرق (سیستان و بلوچستان) در زاهدان به ایرنا اظهار داشت: سهم راه آهن از بهبود روابط بین المللی کشور در فضای پسا برجام بسیار چشم گیر است و بر اساس مذاکرات انجام شده به نظر می رسد با آلمان تفاهم بیشتری برای همکاری در زمینه ریلی داشته باشیم.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، تحریم های بین‌المللی زیادی به ویژه از طرف کشورهای غربی علیه صنعت حمل و نقل ریلی ایران اعمال شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام، ورود فناوری‌های پیشرفته در صنعت حمل و نقل تسهیل می یابد و این امر می تواند موجب بهبود فرایندهای عملیاتی راه آهن و استفاده از امکانات مدرن در این صنعت شود.

وی افزود: با توجه به بهبود مناسبت‌های بین المللی، مرزهای شرقی و ارتباط آنها با مرزهای غربی مورد توجه قرار گرفته و یکی از محورهای ارتباطی مهم مسیر ریلی جنوب شرق است که می تواند راه آهن ایران را به راه آهن کشورهای هندوستان و پاکستان متصل کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تا پیش از این ساخت راه آهن در کشور از جنوب به شمال بوده اما از این پس باید به ارتباط مرزهای شرقی و غربی توجه بیشتری شود.

نصرت نظامی اظهار داشت: ایجاد محور ریلی زاهدان - چابهار و زاهدان - مشهد به عنوان یکی از برنامه های مهم راه آهن کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: حمل و نقل کالا و مسافر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ به میزان ۱۰۱ درصد در محور اداره کل راه آهن جنوب شرق افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال نیز حمل و نقل مسافر و کالا در همسنجی با زمان مشابه سال قبل در این محور حدود سه برابر افزایش داشته است.

نصرت نظامی گفت: هدف از سفر به زاهدان دیدار با همکاران فعال در این محور و بازدید از خوابگاه ها، مکان های تفریحی و ورزشی اداره کل راه آهن جنوب شرق بوده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.