| کد خبر: 74380 |

دهن‌کجی چارترکننده‌ها به ممنوعیت فروش بلیت‌ مطابق مصوبه آزادسازی

تین نیوز | در حالی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری فروش پرواز چارتری بر اساس مصوبه آزادسازی را ممنوع اعلام کرده که چارترکنندگان بی توجه به این هشدار یکبار دیگر دست به کار شده و بلیت پروازهای داخلی را با قیمت‌های سرسام‌آور به فروش می‌رسانند.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیروز گفته بود: با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، فقط فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی به صورت آزاد است و اگر شرکتی از طرف آژانس‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت خود اقدام می‌کند باید قیمت بلیت در شرکت هواپیمایی تعیین و به آژانس مربوطه اعلام شود.

وی افزود: آژانس‌های هواپیمایی و سایر نهادها و افراد که بلیت‌های هواپیما را چارتر کردند، حق فروش بلیت هواپیما بر اساس مصوبه آزادسازی را ندارند چون این مصوبه مشمول آژانس‌های هواپیمایی نیست و فقط برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است.

اما آیا واقعا آژانس‌های هواپیمایی و سایر نهادها و افراد که بلیت‌های هواپیما را چارتر کرده‌اند، به حرف معاون وزیر راه و شهرسازی کرده و از فروش بلیت بر اساس مصوبه آزادسازی خودداری می‌کنند؟

در جواب به این پرسش باید گفت که "آژانس‌های هواپیمایی و سایر نهادها و افراد که بلیت‌های هواپیما را چارتر کرده‌اند"، مانند بیست و چند روز اخیر و در آستانه تعطیلات پیش‌رو بلیت را بر اساس مصوبه آزادسازی به فروش می‌رسانند. این مسئله شامل پرواز تمام ایرلاین‌های داخلی است و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

به‌عنوان نمونه پرواز تهران-مشهد-تهران برای آخر هفته جاری تا این لحظه از مرز 600 هزار تومان عبور کرده است، همچنین پرواز تهران-کیش نیز قیمت 450 هزار تومان را ثبت کرده است.

نرخ بلیت تهران-کیش-تهران برای آخر هفته 900 هزار تومان است، حدود دو هفته پیش نرخ بلیت کیش- تهران (یک طرفه) رکورد 700 هزار تومان را ثبت کرده بود.

این نرخ‌ها تنها چند نمونه از قیمت‌ پروازهای داخلی است که این روزها بر خلاف ادعای برخی مسئولان، متاثر از آزادسازی به سیر صعودی خود ادامه می‌دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.