| کد خبر: 74323 |

دولت به تعهدات خود در مترو عمل نکرد / تبدیل محیط زیست به یک سازمان سیاسی

تین نیوز | سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مهم ترین کار در راستای کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: متأسفانه دولت یازدهم درباره مترو به تعهدات خود عمل نکرده است.
 

رضا تقی‌پور با اشاره به اینکه عدم توجه به راهکارهای اساسی و کارشناسی شده، شهر تهران را به معضل آلودگی هوا دچار کرده است، گفت: تعداد خودروهای شخصی نسبت به گذشته بیشتر شده و همین امر منجر به افزایش آلودگی هوا شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین کار در راستای کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: متاسفانه دولت یازدهم در بحث مترو هیچ اقدام موثری را انجام نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

تقی‌پور بیان داشت: مدیریت شهری علی‌رغم همه مشکلات تلاش خود را برای توسعه مترو انجام داده است و این در شرایطی است که دولت در بودجه عمومی دولت تنها برای 3 کیلومتر مترو اعتبار اختصاص داده است.

وی افزود: مدیریت شهری نیز با توجه به شرایط مالی تنها می‌تواند سالیانه 12 تا 13 کیلومتر مترو را با توجه به مشکلات احداث کند.

تقی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 2500 دستگاه اتوبوس نیاز شهر تهران است، گفت: این در حالی است که 3 هزار دستگاه اتوبوس نیز بایستی از رده خارج شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعطیلی‌های مکرر مدارس بیان داشت:‌کمیته اضطرار چاره‌ای جز این کار ندارد چرا که این کار مسکنی است بر ای کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران همچین به فعالیت کارخانجات جنوب غرب تهران اشاره کرد و گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بارها تذکرات لازم را در خصوص فعالیت‌های این کارخانه‌ها داده است اما شاهد هستیم که فعالیت این مجموعه‌ها همچنان ادامه دارد.

تقی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه با حرف‌های سطحی و غیرکارشناسی نمی‌توان آلودگی را کنترل کرد گفت: سازمان محیط زیست به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است که به هیچ عنوان به وظایفش عمل نمی‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره اینکه رئیس سازمان محیط زیست بیش از اینکه به دنبال حل معضل آلودگی هوا باشد پیگیر کارهای سیاسی است،گفت: با این شیوه مدیریت در آینده هوا تهران آلوده تر خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.