| کد خبر: 74214 |

◄ تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی به هواپیمای آتش‌نشانی امکان‌پذیر است؟

تین نیوز | اواخر آبان بود که منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پایان طراحی و نمونه سازی تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی به هواپیمای آتش نشانی بخبر داد و گفت: بعد از اتمام مرحله تست، هواپیماها به ناوگان ها تحویل داده می شوند.به گفته وی این نوع هواپیماها در مواقع حریق در جنگل‌های شمال کشور که به فرودگاه نزدیک است کاربرد دارد.

پس از انتشار این خبر کاربران تین نیوز نیز نظر خود را در این زمینه بیان کردند که به شرح زیر است:

1- هواپیماهای آتش نشان دوزیست هستند و در مدت کمتر از 20 ثانیه 20 الی 40 تن آبگیری می کنند، هواپیمای تغییر کار بری مد نظر شما قرار است در ظرف مدت چند ساعت ! آبگیری نماید؟ هواپیمای تغییر کاربری یافته شما که حداکثر دو و الی سه بار در روز قادر به آب گیری هستند قرار است کدام جنگل را با 40 - 50 تن آب خاموش کنند؟ لطفا با این طرح قرارداد ساخت ایران 140 را زنده نکنید و وقت و سرمایه و طبیعت ! کشور را هدر ندهید.

2-  متاسفانه ایشان در راس ستاد توسعه هوایی و هوانوردی کشور ایران هستند اول راس ایران خودرو بودند و خودروها آتش می گرفتند بعد رفتند صنایع هوایی و هواپیماها آتش گرفتند و الان هم راس امور فضایی کشور قرار گرفتند و خدای ناخواسته باید منتظر آتش گرفتن ماهواره برها و ماهواره ها باشیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظهرابزاده 0 0

    با سلام خدمت تحریریه تین نیوز. آنچه آقای منطقی گفته اند درست است و شدنی است. هواپیماهایی که از ابتدا برای اینکار طراحی و ساخته نشده اند و نیز اینکه دوزیست نیستند هم قابلیت تبدیل به هواپیمای آتش نشان را دارند. در دنیا هم سابقه دارد. مانند این موارد: هواپیمای بوئینگ ۷۴۷: https: / / en. wikipedia. org / wiki / Evergreen _ ۷۴۷ _ Supertanker هواپیمای ایلوشین ۷۶: https: / / en. wikipedia. org / wiki / File: Watertanker _ IL - ۷۶D _ of _ IRGC. jpg هواپیمای دی سی ۱۰: https: / / en. wikipedia. org / wiki / DC - ۱۰ _ Air _ Tanker هواپیماهای توپولف ۱۵۴ که به تعداد بیش از ۱۰ فروند در ایران موجود هست و بخش قابل توجهی از عمر خدمتی آنها باقی مانده است هم این قابلیت رو دارند. همچنین هواپیمای ایران ۱۴۰ هم قابلیت این تبدیل رو دارد. به صورت کلی تمامی هواپیماها این قابلیت را دارند. همچنین شایسته است تین نیوز از بازنشر نظرات غیر کارشناسی و توهین آمیز خودداری نماید.