| کد خبر: 73095 |

رانندگان از لاستیک‌های ضد یخ و زنجیر چرخ استفاده کنند

تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: ذخیره‌سازی ۱۰ هزار و ۸۱۵ تن شن و نمک مورد نیاز برای عملیات راهداری زمستانی و مقابله با برف و یخ در محورهای استان، در حال انجام است.


 علی بخش رستمی گفت: برای تامین این میزان از شن و نمك مورد نیاز ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال منابع مالی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اولویت ذخیره‌سازی شن و نمک در راهدارخانه‌ها و انبارهای موجود مناطق برف‌گیر استان از جمله درازنو، توسكستان، خوش ییلاق و جنگل گلستان است تا در زمان انسداد راه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با ابراز نگرانی از کمبود منابع مالی برای خرید شن و نمک در راهداری زمستانه، افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های گسترده برف و باران در زمستان، خریداری و تأمین نمک و شن به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده‌ها یکی از اقدامات مهمی است که اداره كل راه و شهرسازی در دست اقدام دارد اما متأسفانه کمبود اعتبارات نگرانی‌هایی را در این زمینه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینكه در کشورهای دیگر، استفاده از نمک در زمستان به حداقل رسیده است، گفت: به ‌منظور استفاده کمتر از نمک و افزایش طول عمر آسفالت راه‌ها، لازم است رانندگان از لاستیک‌های ضد یخ و زنجیر چرخ استفاده کنند.
رستمی افزود: سال گذشته برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف نمك با در نظر گرفتن شرایط، فقط دور پیچ‌ها و گردنه‌های استان نمک‌پاشی شد و در مابقی محورها فقط برف‌روبی صورت می گرفت.

وی، میزان ماسه و نمك استفاده شده در راه‌های استان را در سال گذشته سه هزار و ۳۷۰ تن اعلام كرد و گفت: امسال نیز در تلاشیم كه كمترین میزان نمك را در سطح راه‌ها استفاده كنیم تا از اضمحلال رویه آسفالت‌ها جلوگیری شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان افزود: با توجه به برودت هوا و ریزش نزولات جوی، برخی تیم‌های راهداری از اول آبان ماه سال جاری به منظور خدمت‌رسانی به مردم و رانندگان عبوری در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان مستقر شده‌اند و استقرار رسمی ۴۰ تیم راهداری زمستانی استان از دیروز ۲۳ آذرماه انجام شده است.

در طول پنج هزار كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان، تعداد ۵۴ گردنه برف‌گیر به طول ۶۰۳ كیلومتر و یكهزار و ۹۰۰ كیلومتر محور برف‌گیر وجود دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.