| کد خبر: 73079 |

تصمیم دولت حداقل ۴۵هزار خودرو به تهران اضافه می کند

تین نیوز | معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد: تا زمانی که اولویت دولت، پرداخت وام های خرید خودرو است، مباحث اساسی همچون بافت فرسوده و یا توسعه حمل و نقل عمومی فراموش می شود.

ناصر امانی با اشاره به عدم تعهد دولت به اجرای مصوبات موجود در حوزه های مدیریت شهری گفت: تا زمانی که اولویت بانک ها به پرداخت وام خودرو داده می شود و ناگهان یک میلیارد دلار یعنی هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا می کند تا کارخانجات خودرو سازی از رکود خارج شوند و خودروی پارک شده در پارکینگ های آنها خریداری شود، نمی توان به تغییر شرایط امیدوار بود.

امانی افزود: در حالی که مردم قدرت خرید خودرو را ندارند دولت با اختصاص این وام، هزاران خودرو را وارد شهری می کند که دیگر برای تردد خودرو ظرفیت ندارد.

وی با اشاره به بارندگی برف در هفته گذشته و مشکلات حمل و نقل ناشی از آن در شهر تهران گفت: مردم تصور می کنند شهرداری کارش را خوب انجام نداده در حالی که نیروهای شهرداری تهران از ساعت 4 صبح شن پاشی و نمک پاشی در همه محورهای  و حتی معابر فرعی انجام دادند اما حجم خودروها آنقدر زیاد است که نتیجه آن،  اختلال در وضعیت ترددها در یک روز برفی است.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری پایتخت با طرح این پرسش که چه تعداد از110هزار خودروی  خریداری شده با وام دولت سهم تهران است، در این باره گفت: اگر بخواهیم بدبینانه حساب کنیم و تنها 40 درصد از این خودروها سهم تهران باشد آن وقت در چند ماه آینده حداقل  45 هزار خودرو سهم پایتخت خواهد شد. در حالی که معلوم نیست چگونه باید این حجم از خودرو در پایتخت مدیریت شود و سهم آلودگی هوا و ترافیک در این میان چه می شود؟
امانی با تاکید بر اینکه دولت باید اولویت های اساسی را مدنظر داشته باشد،اعلام کرد: اولویت های زیادی برای پرداخت وام دولت وجود دارد اما توجه به خرید خودرو سبب شد تا موضوعات اساسی و کلیدی نادیده گرفته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.