| کد خبر: 73036 |

تسریع در صدور روادید گردشگران خارجی در فرودگاه تبریز بررسی شد

تین نیوز | با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی٬ راهکارهای تسریع صدور روادید گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین ساماندهی کارگو فرودگاه تبریز بررسی شد.

به‌گزارش  تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛ در این نشست محمدزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت استان آذربایجان شرقی در توسعه کشور گفت: این استان جزء 9 استان تجاری و صنعتی کشور است و می‌تواند با اتخاذ تدابیر مناسب بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کند.
وی افزود: طبق آمار از هر 10 نفری که در قالب گردشگر وارد کشور می‌شود، یک نفر سرمایه‌گذاری می‌کند و هر استانی که آمادگی بیشتری داشته باشد موفق به جذب سرمایه‌گذاری خواهد شد.

در ادامه جلسه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی اهمیت فرودگاه‌ها را در توسعه کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در دورانی قرار داریم که از آن به عنوان «پسا تحریم» یاد می‌شود و باید منتظر ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی به کشور باشیم.

صفایی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع کارگروه ویژه‌یی در شرکت فرودگاه‌های کشور تشکیل شده است تا با توسعه زیرساخت‌ها در بخش های صدور رواید و هم چنین کارگو آماده ورود به دوارن جدید شویم.

در این جلسه که مدیران‌کل و مسئولان واحدها و ارگان‌های مختلف فرودگاهی مانند گمرک، گذرنامه، شرکت‌های هواپیمایی و ارگان‌هایی مانند وزارت خارجه و گمرکات استان نیز حضور داشتند، تصمیماتی جهت تسریع صدور ویزا در فرودگاه و همچنین ارسال هرچه آسان‌تر بار به کشورهای خارجی اتخاذ شد.

گفتنی است؛ پس از این نشست از دفترگمرک، دفتر وزارت خارجه و دفتر انبارهای عمومی مستقر در فرودگاه بازدید شد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.