| کد خبر: 73034 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ بهتر بود آزادسازی پس از ایام پیک سفرهای زیارتی انجام می شد

تین نیوز | نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه در اکثر مواقع آزادسازی باعث کاهش قیمت ها می شود، گفت: بهتر بود ایام پیک سفر اربعین و 28 صفر سپری و سپس آزادسازی اعلام می شد.

حرمت‌اله رفیعی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشار به اینکه آزادسازی الزاما به معنی افزایش قیمت نیست، بلکه در اکثر مواقع باعث کاهش قیمت می شود، اظهار داشت: در ایران به غیر از ایام پیک مثل دو ماه و نیم تابستان، 15 روز نوروز، اربعین و 28 صفر، تقاضای مسافرت، کم است.

آزادسازی باعث کاهش قیمت ها می شود
وی با تاکید بر اینکه آزادسازی در 90 درصد ایام سال باعث کاهش قیمت ها می شود، اظهار داشت: چنانچه بتوانیم میزان عرضه و تقاضا را برابر کنیم با اجرای آزادسازی، افزایش قیمت نخواهیم داشت. وقتی مسافر نباشد شرکت های هواپیمایی یا آژانس ها مجبور به کاهش قیمت ها هستند.

رفیعی در خصوص زمان اعلام آزادسازی گفت: بهتر بود ایام پیک سفر اربعین و 28 صفر سپری و سپس آزادسازی اعلام می شد، در این صورت افراد سودجو هم نمی توانستند از این فرصت سوء استفاده کنند. به طوری که در ایام وفات حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) شاهد افزایش بی رویه نرخ بلیت پرواز تهران- مشهد بودیم.

در شرایط کنونی آزادسازی باعث افزایش سطح خدمات نمی شود
وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی با اجرای آزادسازی، سطح خدمات نیز افزایش می یابد، گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت ناوگان هوایی قطعا با اجرای آزادسازی، سطح خدمات افزایش نخواهد یافت، زیرا عرضه و تقاضا برابر نیست.

رفیعی از مردم خواست که سفرهای خود را در طول سال تقسیم کنند، در این صورت قیمت ها در ایام پیک و غیرپیک متعادل می شود.

شرکت های هواپیمایی مسئول افزایش قیمت ها هستند
وی با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی، مسئول افزایش قیمت بلیت ها هستند، گفت: وقتی شرکت های هواپیمایی، پروازها را با قیمت بالا چارتر می کنند، آژانس ها هم مجبورند با قیمت بالا به مسافر بفروشند.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصریح کرد: از چند ماه قبل از زمان پیک سفر، هیچ پروازی در سیستم (پرواز برنامه ای) یافت نمی شود زیرا شرکت های هواپیمایی کلیه پروازها را چارتر می کنند، این در حالی است شرکت های هواپیمایی چارتر کردن پروازهای برنامه ای را ندارند. این موضوع خلاف قانون است اما همواره در صنعت هوایی انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.