| کد خبر: 73016 |

بازار بلیت قطار نباید در انحصار مناسبت‌های تقویم باشد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس،با انتقاد از داغ بودن بازار بلیت هواپیما و قطار،گفت:‌ متاسفانه در حال حاضر بازار بلیت ها با مناسبت های تقویم مدیریت می شود که این خود نشان از بی تدبیری مسئولان دارد.
      با
کمال علیپور‌خنکداری انتقاد از داغ بودن بازار بلیت هواپیما و قطار،گفت:‌افزایش قیمت بلیت هواپیما و حتی قطار به بهانه آزادسازی نرخ ها اقدامی غیرکارشناسی بود که تبعات بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.
 
آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به کار کارشناسی بیشتری نیاز داشت
نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه باید مشخص شود ارتقای کدام شاخص کیفیت به رشد قیمت بلیت قطار و هواپیما منجر شده است،افزود: با توجه به اینکه تاکنون هیچ بهبودی در ارایه خدمات به مسافران رخ نداده افزایش نرخ بلیت‌ها غیرمنطقی است و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به کار کارشناسی بیشتری نیاز داشت.

این نماینده مردم درمجلس نهم،‌ با تاکید براینکه دولت برای افزایش نرخ بلیت هواپیما و قطار هیچ مجوزی از مجلس دریافت نکرده است، تصریح کرد: دولت باید پاسخگوی چرایی افزایش بدون ضابطه نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد.

 
آزادسازی نرخ بلیت همخوانی با خدمات دهی به مسافران ندارد
وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت ها در صورتی مورد پذیرش است که مردم از خدمات دهی ناوگان حمل و نقل راضی باشند،گفت:درحال حاضر افزایش این چنینی نرخ بلیت‌ها تنها به کاهش قدرت خرید مردم و رشد نارضایتی ها دامن زده است.

علیپورخنکداری با تاکید براینکه نباید اجازه آزادسازی نرخ بلیت قطارهمچون هواپیما داده شود، افزود:در حال حاضر قطار وسیله ای برای جابه جایی اقشاری است که از توان مالی کمتری برخوردار بوده و نباید اجازه آزادسازی نرخ بلیت قطارهمچون هواپیما داده شود.
 
بازار بلیت‌ها با مناسبت های تقویم مدیریت می شود
وی با انتقاد از افزایش نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی همزمان با برخی مناسبت های تقویم،تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر بازار بلیت ها با مناسبت های تقویم مدیریت می شود که این خود نشان از بی تدبیری مسئولان دارد.
علیپورخنکداری ادامه داد: دولت باید پاسخگویی چرایی افزایش 3 برابری نرخ بلیت قطار همزمان با مناسبت‌هایی چون ولادت یا شهادت امام رضا (ع) باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،از تلاش کمیسیون متبوعش برای رسیدگی به وضعیت نرخ بلیت هواپیما و قطار خبرداد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.