| کد خبر: 72003 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ آزادسازی، گرانفروشی نیست / اقدام عجولانه مسئولان در اجرای آزادسازی

تین نیوز | عضو هيئت مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی قبل از اجرای آزادسازی گفت: شرایط لازم برای اجرای آزادسازی فراهم نیست، مسئولان با یک اقدام عجولانه آزادسازی نرخ ها را اعلام کردند.

مسیح اله صفا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه قبل از اجرای آزادسازی باید فرهنگ سازی بین ایرلاین، آژانس و مسافر انجام می شد، اظهار داشت: وقتی صحبت از آزادسازی می شود برخی تصور می کنند که می توانند پروازها را به قیمت دلخواه به فروش برسانند.

وی افزود: منظور از آزادسازی، گران فروشی نیست بلکه به این معناست که قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا عرضه شود.

صفا تصریح کرد: هفته گذشته پس از اعلام آزادسازی، یکباره قیمت برخی مسیرها به شدت افزایش یافت اما پس از اظهار نظر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت جدی بر نحوه اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مجددا قیمت ها به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی نشان دهنده ایجاد هرج و مرج و سوءاستفاده از آزادسازی بلیت هواپیماست، گفت: در حالی که شرایط لازم برای اجرای آزادسازی فراهم نیست، مسئولان با یک اقدام عجولانه آزاد سازی نرخ ها را اعلام کردند.

لزوم همسویی ایرلاین و چارترکننده
عضو هيئت مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار داشت: اگر قرار است آزادسازی به معنی واقعی انجام شود باید چارترکننده و چارتردهنده به طور هماهنگ و همسو عمل کنند، به این معنا که اگر چارترکننده پروازها را به قیمت ارزان می فروشد، چارتردهنده (ایرلاین) هم باید نرخ ها را کاهش دهد.

صفا تصریح کرد: اگرچه بلیت هواپیما جزو کالاهای اساسی است اما پکیج تور، و به طور کلی گردشگری، کالای لوکس محسوب می شود و دولت نمی تواند در نرخ گذاری آن دخالت کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.