| کد خبر: 71991 |

ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیما را افزایش ندادند / سوء استفاده آژانس‌ها از آزادسازی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس با انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد آژانس‌ها و سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما، از سوء استفاده کلان آنها از آزادسازی بلیت هواپیما گفت و افزود: ما یک ریال نرخ بلیت پروازهای خود را افزایش ندادیم، مردم بلیت را فقط از سایت شرکت‌ها خریداری کنند.

 

سید عبدالرضا موسوی با اشاره به اجحاف آژانس‌های هواپیمایی در حق مردم اظهار داشت: آژانس‌های هواپیمایی بلافاصله پس از ابلاغ قانون آزادسازی نرخ هواپیما، به چپاول‌ مردم و خالی کردن جیب آنها اقدام کرده‌اند ‌‌و در قالب آزادسازی هر کاری انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: اینجانب اعلام می‌کنم که شرکت هواپیمایی زاگرس پس از آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما،‌یک ریال هم به نرخ‌های قبلی در همه مسیرهای داخلی اضافه نکرده است؛ در حال بررسی زیرساخت‌های موجود هستیم تا پس از انجام کار کارشناسی قیمت‌های جدید را اعلام ‌کنیم.

وی افزود: هر سایت فروش بلیت هواپیما و یا آژانسی که بلیت‌های این شرکت هواپیمایی را خارج از نرخ‌های مصوب ما که در سایت شرکت هواپیمایی زاگرس درج شده است، به فروش برساند، تخلف کرده است و جرم آنها از طریق مراجع نظارتی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس با تأکید بر اینکه مسافران به هیچ عنوان بلیت را با نرخ‌های بیشتر از قیمت درج شده در سایت این ایرلاین خریداری نکنند گفت: مسافران در صورت دریافت بلیت با نرخ‌های بیشتر، می‌توانند رسید خود را به واحد بازرسی و شکایات شرکت هواپیمایی ارائه دهند تا رسیدگی ‌شود.

موسوی بیان کرد: ما با آژانس‌های طرف قرارداد خود نظارت داریم و آنها اجازه فروش بلیت بیش از نرخ‌های مصوب را ندارند اما بسیاری از آژانس‌ها در حال سوء استفاده از شرایط موجود و خالی کردن جیب مسافران هستند.

وی به فعالیت سایت‌های بی‌شمار فروش بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: همه این سایت‌ها فعالیت غیرقانونی دارند و تنها سایت رسمی فروش بلیت هواپیما، سایت شرکت‌های هواپیمایی است که نرخ رسمی بلیت روی آنها درج شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: لازم است این سایت‌های غیرمجاز از طریق وزارت ارتباطات و همکاری سازمان هواپیمایی کشور مسدود شوند تا مردم به راحتی قابلیت خرید بلیت از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی را داشته باشند زیرا به هر حال شرکت‌ها تخلف نمی‌کنند و نرخ‌ها را روی سایت درج می‌کنند اما آژانس‌ها و یا همین سایت‌های غیرمجاز، بلیت را از شرکت‌ها خریداری می‌کنند و با نرخ‌های غیرقانونی به مردم می‌فروشند.

موسوی افزود: در حال حاضر سه سایت بزرگ غیرمعتبر فروش بلیت هواپیما در کشور اصلی‌ترین فروش‌ها را انجام می‌دهد و متاسفانه چون با برخی از مدیران در ارتباط هستند برخورد جدی با آنها نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: ما بلیت را با نرخ‌های مصوب روی سایت قرار می‌دهیم اما به دلیل دسترسی آژانس‌ها به سیستم‌های ما، آنها زودتر از مسافر بلیت را می‌خرند و با نرخ‌های نجومی به مردم می‌فروشند.

وی افزود: اگر با برخوردی جدی، تعدادی از این سایت‌ها و آژانس‌های متخلف تعطیل شوند بازار متعادل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: به هر حال باید از طریق سازمان هواپیمای کشوری و مراجع قانونی، موضوع تخلف آژانس‌ها که هر روز بیشتر از گذشته می‌شود، پیگیری شود تا اجحافی در حق مسافر ‌نشود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.