| کد خبر: 71978 |

دو استان گلستان و خراسان شمالی برای راهداری زمستانه هماهنگ شدند

تین نیوز | ادارات كل راه و شهرسازی استان های گلستان و خراسان شمالی در نشستی، مسایل و موارد پیش رو در شرایط بحرانی فصل زمستان را مورد بررسی قرار دادند تا با هماهنگی و آمادگی بیشتر از قبل به رویارویی برودت هوا رفته  و خدمات دهی بهتری به كاربران جاده ها داشته باشند.

به گزارش تین نیوز از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان در این جلسه هماهنگی كه به میزبانی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی در محل راهدارخانه دشت این استان برگزار شد، گفت: تاكنون گزارشی مبنی بر وقوع مشكلی خاص در این بخش از سوی سازمان ها و ادارات كل اعلام نشده و جا دارد كه از همكاری پلیس راه و راهداری قدردانی شود.

مهندس عادل مصدقی با بیان اینكه نیازمند هماهنگی و همكاری بیش از پیش راهداری و پلیس راه هستیم، افزود: با توجه به اعلام پدیده النینو در كشور، در سایه تعامل و هماهنگی بین دو استان و برگزاری جلسات متعدد است كه می توانیم در مواجهه با بحران زمستان، آمادگی كامل در حوزه های كاری مشترك داشته باشیم.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اظهار كرد: برای بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی نیز به این هماهنگی ها و تعاملات نیاز داریم تا شاهد ترافیكی روان و ارائه خدمات هرچه بهتر در فصل زمستان و همچنین ایام سوگواری اربعین حسینی كه با حجم وسیع ترددها روبرو هستیم، باشیم.

مصدقی ادامه داد: تجهیز امكانات و راهدارخانه هم مرز دو استان و آماده سازی امكان استفاده از تكایا و مساجد بین راهی و حتی استادیوم های سرپوشیده ورزشی برای اسكان اضطراری در راه ماندگان توسط دستگاههای متولی از اقداماتی است كه سبب هم افزایی مشاركت دو استان در خدمات دهی می شود.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت كه به دلیل اطلاع رسانی و هشدارهای پی در پی، این جلسه زودتر از گذشته برگزار شد تا برای به حداقل رساندن مشكلات موجود، هماهنگی های لازم به نحو احسن انجام شود.

مهندس محمد مشتری با مروری بر صورتجلسات گذشته، افزود: اطلاع رسانی به موقع، برگزاری دوره های آموزشی، همكاری با صدا و سیما، بازنگری علائم و بررسی كمبودهای موجود، تاكید بر استفاده از زنجیر چرخ و تكمیل تجهیزات خودرویی و زمستانه و تامین سوخت مورد نیاز از مواردی است كه برای تجهیز و تدارك آنها به اهتمام ویژه دو استان نیاز است.

در ادامه این جلسه، دستگاههای خدمات رسان دو استان از جمله هلال احمر، حمل و نقل و پایانه ها، اورژانس، پلیس راه  و هواشناسی از اقدامات انجام شده و در حال انجام خود گزارشی ارائه كردند كه مهمترین آنها ایجاد محدودیت های ترافیكی در مواقع لازم، تاكید بر بستن زنجیر چرخ خودروها، بازدید از مسیرهای رودخانه ای، برگزاری جلسات شهرستانی، رفع مشكلات مجتمع های بین راهی خدماتی و تجهیز امكانات آتش نشانی بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.